نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 14:54

برگزاری طرح حامیم در همدان با هدف شبکه‌سازی بین فعالان دانشجویی

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان از برگزاری طرح حامیم و شرکت ۱۹۷ دانشجوی فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از دانشگاه‌های استان در آن خبر داد و گفت: هدف این طرح شبکه‌سازی در بین فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه‌ها و فعال کردن حلقه‌های میانی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام رضا محمدی ظهر امروز در نشست خبری طرح «حامیم» اظهار کرد: طرح «حامیم» مخفف حلقه‌های میانی و اشاره به «حم» در قرآن کریم دارد که در آن توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب دو سال است که اجرا می‌شود گفت: به فرموده امام راحل «دانشگاه مبدا تمام تحولات است» و ما نیز برای بصیرت‌افزایی و پاسخ به شبهات از یک سو و مقابله با ترفندهای دشمن از سوی دیگر باید روی دانشجویان کنشگر، فعال و مطالبه‌گر سرمایه‌گذاری کنیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه با آگاه شدن قشر دانشجو، جامعه نیز در مسیر آگاهی و بیداری پیش می‌رود افزود: برای روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین مردم یکی از بهترین راهکارها استفاده از ظرفیت فعالان و کنشگران در دانشگاه‌هاست تا در ارتباط با مباحث مورد نیاز ورود بهنگام و عالمانه و عاقلانه داشته باشیم.

وی شبکه‌سازی در بین فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه‌ها را یکی از اهداف مهم این طرح برشمرد و با بیان اینکه کار انفرادی و جزیره‌ای راه به جایی نمی‌برد اضافه کرد: بالا بردن آگاهی دانشجویان و سطح تحلیل آنها در مورد مسائل دینی و حاکمیتی و تربیت نیروی کنشگر نسبت به مسائل پیرامون و انتقال درست مباحث می‌تواند جامعه را به سمت تعالی پیش ببرد.

از ارگان‌هایی که با حامیم همکاری نکردند گلایه‌مندیم

محمدی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح را اعضای فعال تشکل‌ها و کانون‌های دانشگاهی با سلایق و دیدگاه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: ۱۹۷ دانشجو از دانشگاه‌های استان برای شرکت در طرح «حامیم» گزینش شده‌اند که بعد از گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی و بصیرتی ۱۰ درصد از این افراد نخبه برای حضور در طرح «حامیم» کشوری معرفی می‌شوند.

وی با تقدیر از مجموعه‌هایی که با نهاد رهبری دانشگاه به منظور اجرای این طرح همکاری داشتند تقدیر کرد و با گلایه از برخی ارگان‌ها که در این خصوص پای کار نبودند اظهار کرد: این در حالی است که در سایر استان‌ها همکاری لازم با اجرای این طرح چه در بعد حمایت مالی و چه بعد مشورتی صورت گرفته است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه ما قائل به فعالیت دانشجوی اثرگذار و مطالبه‌گر هستیم و معتقدیم دانشجو باید در این زمینه فعال باشد گفت: رسالت اجتماعی جامعه دانشگاهی باید در خارج از محیط دانشگاه هم نمود داشته باشد که دانشجویان طرح «حامیم» به عنوان حلقه میانی بین اقشار مختلف جامعه و مسئولان باید در این زمین نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام فراهانی: ارائه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در کنار تشکیل برگزاری کارگاه‌های کاربردی

معاون نهاد رهبری دانشگاه بوعلی‌سینا نیز با بیان اینکه طرح «حامیم» در دو قسمت برگزار می‌شود شروع طرح را از ۲۳ مرداد در همدان عنوان کرد و گفت: تا ۲۷ مرداد آموزش‌های لازم را با بهره‌گیری از توان اساتید مجرب به دانشجویان ارائه می‌دهیم و از ۲۷ مرداد تا اول شهریور نیز طرح در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن فراهانی با بیان اینکه ارائه دروسی چون طرح اندیشه سیاسی در قرآن، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جریان‌شناسی سیاسی ـ فرهنگی دانشجویی، جهاد تبیین، دشمن‌شناسی، همرزمان حسینی و بانوی تراز انقلاب در این دوره‌ها تعریف شده است از ارائه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در کنار تشکیل برگزاری کارگاه‌های کاربردی خبر داد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته آموزش، رسانه، پشتیبانی و فرهنگی و فضای مجازی در این دوره تصریح کرد: این طرح ضمن افزایش سطح آگاهی دانشجویان در استعدادیابی بین آنها نیز اثرگذاری حائز اهمیتی دارد.

پایان پیام/ 3140

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430702

مهمترین اخبار ایران و جهان: