نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 12:53

پرتماشاگرترین بازی‌های تراکتور/ لزوم افزایش ظرفیت ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز/تصاویر

ورزشگاه یادگار امام از روز افتتاح تا به امروز 17 بار به صورت کامل ظرفیتش تکمیل شده است.

خبرگزاری فارس/فرهاد فرهادپور دلیر:  تاکنون 17 بار ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل ظرفیتش پر شده که همگی مربوط به بازی‌های تراکتور است.  15 بازی در لیگ برتر فوتبال کشور و دو بازی هم در لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم های اماراتی

بیشترین حضور تماشاگر مربوط به بازی تراکتورسازی با فجر سپاسی شیراز در سال 88 بیش از صد هزار نفر می‌باشد. رکوردی که با نصب صندلی ورزشگاه و کاهش ظرفیت آن هیچگاه شکسته نخواهد شد.

این ورزشگاه که ساختش بیش از دو دهه طول کشید با ظرفیت 75 هزار نفر افتتاح شد اما با نصبر صندلی با 68 هزار نفر کاهش یافت.

مسئولین وقت اعلام کرده بودند ظرفیت ورزشگاه در صورت نیاز می توان تا 100 هزار نفر افزایش داد.

آمار بازی‌هایی که ظرفیت ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به صورت کامل تکمیل شده،آمده است.

تراکتورسازی تبریز ـ استقلال تهران سال 88 (لیگ برتر دوره نهم)

در هفته ششم لیگ برتر دوره نهم تیم تراکتورسازی میزبان استقلال تهران بود. در این بازی که بعد از افطار و زیر نور برگزار شد 75 هزار تماشاگر تبریز برای تشویق تیم تراکتورسازی در ورزشگاه حضور یافته بودند که برای اولین بار ظرفیت ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل پر شده بود.

در این بازی فرهادمجیدی در دقیقه 25 برای استقلال گل زده و گل تساوی تراکتورسازی دقیقه 80 توسط محمد ابراهیمی وارد دروازه استقلال شد.

تراکتور- فجر سپاسی شیراز سال 88 (لیگ برتر دوره نهم)

وقتی در نظرسنجی برنامه نود تیم تراکتورسازی بعد از تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران سومین تیم پرطرفدار کشور شد تماشاگران تراکتورسازی به نتیجه این نظرسنجی اعتراض کرده و به طور خودجوش در نخستین بازی خانگی تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) حضور یافتند.

استقبال از این بازی به حدی بود که حتی کوه‌های مشرف به ورزشگاه نیز مملو از تماشاگر بود. این بیشترین میزان حضور تماشاگر در بازی تراکتورسازی بود که بیش از 100 هزار نفر تخمین زده شده بود. در آن زمان چون هنوز در ورزشگاه صندلی نصب نشده بود حضور این رقم در ورزشگاه به صورت فشرده ممکن بود. رکوردی که دیگر  به نظر می‌رسد هیچگاه شکسته نشود. با وجود استقبال خوب تماشاگران بازی سردی بین تراکتورسازی و فجر سپاسی برگزار شد که در تنها موقعیت طول 90 دقیقه شوت راه دور جاسم کرار به تیر دروازه فجر سپاسی برخورد کرد.

تراکتور- سپاهان اصفهان سال 88 (لیگ برتر دوره نهم)

در آخرین هفته های لیگ برتر در دوره نهم تیم تراکتورسازی در حضور 80 هزار تماشاگر میزبان سپاهان صدر جدولی بود که بازی دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه پذیرفت.  تیم تراکتور در  دقیقه 6 به گل رسیده و ابراهیم توره در دقیقه 9 برای سپاهان گلزنی کردند.

تراکتور- استیل آذین تهران سال 89 (لیگ برتر دوره نهم)

یک هفته بعد از بازی با سپاهان و در دیدار خانگی با استیل آذین، استقبال خوبی از این بازی به عمل آمده بود. تراکتورسازی در حضور 80 هزار تماشاگر خود موفق شد با نتیجه دو بر یک استیل آذین را شکست دهد. هر دو گل تراکتورسازی را جاسم کرار به ثمر رساند.

تراکتور-پرسپولیس تهران سال 89(لیگ برتر دوره نهم)

تراکتورسازی در حضور 70 هزار تماشاگر مقابل پرسپولیس تهران به تساوی یک بر یک دست یافت.  در این بازی با وجود برتری تراکتور، این تیم نتوانست برابر حریف خود به برتری رسد.

تراکتور ـ ذوب آهن اصفهان سال 89(لیگ برتر دوره دهم)

تراکتورسازی در لیگ دهم و برابر ذوب‌آهن نایب قهرمان دوره قبل در حضور 80 هزار تماشاگر خود  دو بر یک مغلوب شد. زننده گل‌های ذوب آهن محمد قاضی و سید محمد حسینی بودند و تنها گل تراکتور سازی در دقیقه 95 توسط پیمنتا به ثمر رسید.

تراکتور - استقلال تهران سال 89  (لیگ برتر دوره دهم)

بازی تراکتورسازی و استقلال تهران در حضور هفتاد هزار تماشاگر با تساوی یک بر یک خاتمه پذیرفت. گل تراکتور را جاسم کرار زد و کل استقلال نیز توسط میداودی به ثمر رسید. در این بازی یک گل صحیح تراکتورسازی از سوی داور پذیرفته نشد.

تراکتور-سپاهان اصفهان سال  90 (لیگ برتر دوره دهم)

تراکتورسازی در بازی که بیش از هشتاد هزار تماشاگر در آن حضور داشت  در مصاف با  صدرنشین لیگ برتر سپاهان با نتیجه سه بر یک مغلوب شد. توره دو گل برای سپاهان به ثمر رساند و دیگر گل تیم مهمان را محسن بنگر  وارد دروازه تراکتور کرد و تنها گل میزبان را نیز احسان حاج صفی مدافع سپاهان به اشتباه  درون دروازه تیم  خود کرد.

تراکتور- فجر سپاسی شیراز 91 (لیگ برتر دوره یازدهم)

بیش از هشتاد هزار تماشاگر در این بازی حضور داشتند. بازیی که در آن بلیت فروشی صورت نگرفت و جریمه سنگینی 132 میلیون تومانی را برای تیم تراکتورسازی را در برداشت.

 در این سال با وجود اینکه تراکتورسازی جزو مدعیان قهرمانی بود اما  حتی در بازی با استقلال و پرسپولیس نیز بخشی از ورزشگاه خالی از تماشاگر بوده و حداکثر پنجاه الی شصت هزار تماشاگر از این دو بازی استقبال کردند.

تراکتور- الجزیره امارات 91(جام باشگاه های آسیا)

در سال 91 که هیچ یک از بازی‌های تراکتورسازی در لیگ دوازدهم منجر به پر شدن کامل ورزشگاه نشده و تنها در اولین بازی آسیایی تراکتور برابر الجزیره امارات هشتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور یافته و شاهد پیروزی سه بر یک تیم خود بودند و بسیاری از طرفداران این تیم نیز راهی به ورزشگاه نیافته و از طریق گیرنده‌های تلویزیون شاهد این بازی بودند.

تراکتور 3 – نفت تهران 3 (چهاردهمین دوره لیگ برتر- اردیبهشت 1394)

بازی تراکتور با نفت تهران در هفته پایانی بیش از 80 هزار تماشاگر را روانه ورزشگاه کرده بود. بازی که اگر با پیروزی تراکتور همراه می شد برای اولین بار قهرمانی تراکتور در لیگ برتر را رقم می زد. تراکتوری ها خیلی خوب از نفت پیش افتاده و تا دقیقه 70 با نتیجه 3 بر یک از نفت پیش بودند. تماشاگران تراکتور خواندن سرود قهرمانی را پیش از سوت پایان آغاز کرده بودند. اما یک سلسله اتفاقات عجیب و باور نکردنی قهرمانی را از تراکتور گرفت. اشتباه  فغانی داور مسابقه در عدم اعلام ضربه پنالتی برای تراکتور و اخراج سختگیرانه اش در مورد تیموریان، اشتباهات فاحش علیرضا لک دروازه بان تیم تراکتور و تزلزل در خط دفاعی این تیم، سبب شد بازی 3 بر 3 مساوی به اتمام و سپاهانی ها با برتری با سایپا قهرمان لیگ شوند. جالب اینکه تماشاگران و اعضای و بازیکنان تیم تراکتور در ابتدا تصور می کردند سپاهانی ها برابر سایپا مساوی کرده و جشن قهرمانی را برپا کردند اما دقایقی بعد با مشخص شدن نتیجه بازی سپاهان، قهرمان لیگ مشخص و غم و اندوه ورزشگاه یادگار تبریز را فرا گرفت. عکس های شادی و غم تونی اولیویرا سرمربی تیم تراکتور مربوط به این بازی است.

 

تراکتور 3 – النصر امارات یک(لیگ قهرمانان آسیا در سال 2016)

در چارچوب رقابت‌های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های تراکتورسازی ایران و النصر امارات در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر یک به سود تراکتورسازی به پایان رسید اما در مجموع دو دیدار این النصر بود که با برتری 5 بر 4 پیروز و راهی مرحله بعد شد.

این اتفاق در حالی افتاد که 80 هزار تماشاگری که برای تماشای این بازی به ورزشگاه یادگارامام(ره) رفته بودند ودر پایان بازی با سر دادن شعار"عیبی یوخ" بازیکنان را تشویق کردند و حسابی برای آنها کف زدند.

تراکتور 1 – استقلال تهران صفر (لیگ هجدهم/ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷)

بعد از 2 سال وقفه در پر شدن ورزشگاه، تراکتور که مالکیتش به زنوزی واگذار شده بود و روند خوبی برای قهرمانی را در پیش گرفته بود در بازی مقابل استقلال تهران در حضور 70 هزار تماشاگر موفق شد با گل اشکان دژاگه استقلال را شکست دهد.

تراکتور 1 – پرسپولیس 1 (لیگ هجدهم/ 11 اردیبهشت 1398)

تراکتور مدعی اصلی قهرمانی بعد از 3 شکست متوالی، تقریبا شانس خود را از دست داده بود. با این همه این امید وجود داشت در بازی مقابل پرسپولیس به برتری و دوباره در ریل قهرمانی قرار گیرد. بازی که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. 65 هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام شاهد این بازی بودند. دانیل اسماعیلی فر برای تراکتور در این بازی گلزنی کرد.

تراکتور 1- پرسپولیس صفر(هفته دوم لیگ نوزدهم- 8 شهریور سال 1398)

تیم تراکتور با مصطفی دنیزلی در هفته دوم موفق شد پرسپولیس را در تهران مغلوب کند. گل تیم تراکتور توسط احسان حاج صفی به ثمر رسید. در این بازی بیش از 75 هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام تبریز حضور یافته بودند.

تراکتور 2 – استقلال 4 (هفته نهم لیگ نوزدهم- 10 آبان سال 1398)

تراکتوری ها دو ماه بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس، بار دیگر ورزشگاه را پر کردند و امید به پیروزی تیمشان برابر استقلال داشتند. اتفاقا شاگردان دنیزلی بازی را خوب شروع کردند و با گل ساسان انصاری پی افتادند، اما هت تریک دیاباته و یک گل از سوی علی کریمی، 4 گل برای تیم مهمان داشته و گل محمد آزادی هم تنها فاصله تراکتوری‌ها را کاهش داد.

بعد از این تا بازی تراکتور با سپاهان ورزشگاه یادگار امام به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچگاه پرنشد.

تراکتور 1 – سپاهان اصفهان صفر(هفته بیست و پنجم لیگ بیست و دوم- 18 فروردین سال 1402)

در اولین بازی خانگی تیم تراکتور در سال 1402 در شبی که ساعت بازی دیرهنگام بوده و تیم تراکتور هم مدعی قهرمانی نبود، ورزشگاه یادگار امام شاهد حضور 85 هزار تماشاگر در ورزشگاه بود.

این در حالی بود در 3 سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از بازی ها بدون تماشاگر برگزار شده و یا با ظرفیت محدود.

این استقبال برای فوتبال ایران  غیرمنتظره بوده و می توان از آن به عنوان پرتماشاگرترین بازی لیگ بیست و دوم یاد کرد.

در این بازی تراکتور با گل رضا اسدی از نقطه پنالتی موفق شد تیم سپاهان صدرنشین را شکست دهد.

شبی که هواداران تراکتور حماسه دیگری را  رقم زده و نشان دادند همچنان پرشورترین تماشاگران فوتبال ایران هستند.

انتهای پیام/60017

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1142790

مهمترین اخبار ایران و جهان: