نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 22:50

ظرفیت های غنی آذربایجان‌غربی در حوزه‌ گردشگری/ بودجه‌ فعلی برای اداره‌ی میراث ناکافی است

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: با وجود ظرفیت های غنی در استان در حوزه‌ی گردشگری تا کنون آنگونه باید و شاید از این ظرفیت ها استفاده نشده است و میتوان از تجربه‌ی دیگر استان ها هم استفاده کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با حجت‌الاسلام ,والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی دیدار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای قرائت قرآن و نزدیک شدن به خدا است در این ماه درهای برکت باز شده و مقدرات انسان در شب‌های قدر رقم می‌خورد و امید است در این ماه بهترین تقدیر برای‌مان رقم بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان افزود: متاسفانه تاکنون آنگونه که باید و شاید از این ظرفیت‌ها استفاده نشده، امید است  شاهد رشد و توسعه گردشگری در آذربایجان غربی باشیم.

او ادامه داد: در این مسیر می‌توان از تجربیات استان‌های دیگر در جذب سرمایه و توسعه گردشگری استفاده کرد چرا که با سرمایه‌گذاری‌های کوچک در این حوزه می‌توان به درآمد زیادی دست یافت.

امام‌جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های دیگر برای توسعه گردشگری در استان گفت: در این راستا باید از توان استاندار، نمایندگان مجلس، مسئولان سازمان منطقه آزاد ماکو و سایرین نیز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری هم نقش مهمی در توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار داشته و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم می‌تواند در درآمدزایی و جذب مسافر تاثیرگذار باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این استان ظرفیت بالقوه زیادی وجود دارد که متاسفانه تبدیل به بالفعل نشده است و بودجه کمی در سال‌های گذشته به این بخش اختصاص داده شده که جوابگوی نیازها و وظایف این اداره‌کل نیست.

مرتضی صفری اضافه کرد: خوشبختانه استاندار آذربایجان غربی و معاونان وی دیدگاه مثبتی نسبت به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارند و تاکنون چندین جلسه با حضور استاندار آذربایجان غربی برای بررسی مشکلات فعالان گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شده و بازدید وی از فروشگاه صنایع‌دستی، موزه باستان‌شناسی و پروژه‌های گردشگری نشان دهنده عزم جدی وی برای حل مشکلات این حوزه و توسعه گردشگری در استان است.

او گفت: با توجه به انتخاب شعار سال به نام مهار تورم و رشد تولید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحقق این شعار می‌تواند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی باشد که موجب درآمدزایی و اشتغال‌زایی می‌شود.

صفری با اشاره به وجود یک هزار و ۷۴۹ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی گفت: در صورت تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این مکان‌ها، میزان درآمد استان چندین برابر خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر برای عبور زائران اربعین در سال گذشته، این اقدام فرصت خوبی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه کرده است و در سال‌های آینده نیز موجب جذب گردشگران مذهبی خواهد شد.

صفری تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری مختلف اعم از برگزاری جشنواره غذا، اقوام ایرانی با دعوت از سایر استان‌ها در سال جاری در دستور کار بوده و اتمام پروژه‌های ناتمام در اولویت قرار دارد.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114902

مهمترین اخبار ایران و جهان: