نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 08:50

اشتغالزایی برای ۱۹۳۹ نفر در زندان‌های همدان

دادستان همدان از اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۹۳۹ نفر در زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن خانجانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زمینه‌سازی و ایجاد فرصت‌های حرفه‌آموزی و اشتغالزایی با هدف کسب درآمد برای زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های آنها موضوعی مهم و البته مؤثر است.

وی اشتغال و حرفه آموزی به زندانیان را جزء اولویت‌ها و برنامه کاری دادستانی برشمرد و افزود: توجه به این مهم، سبب می‌شود زندانی پس از آزادی با فراگیری شغل به سمت کسب درآمد حلال برود.

دادستان همدان افزود: سال گذشته۳ هزار و ۴۱۱ نفر از زندانیان استان برای کسب مهارت‌های شغلی ثبت نام کردند که تاکنون ۳ هزار و ۲۴۰ نفر متناسب با استعدادهای خود در آزمون دوره‌های آموزشی حضور یافتند.

وی تصریح کرد: در حوزه حرفه‌آموزی به دنبال قراردادهایی که با فنی و حرفه‌ای و بخش تحقیقات جهاد کشاورزی انجام گرفته، ۴۲۰ هزار و ۸۷۹ نفرساعت آموزش مهارتی در سال گذشته به زندانیان ارائه شده است.

دادستان همدان با بیان اینکه در یک سال اخیر برای یک‌هزار و ۹۳۹ نفر از زندانیان همدانی اشتغالزایی ایجاد شده، تصریح کرد: تعدادی از این زندانیان در کارگاه‌های تولیدی داخل زندان فعالیت دارند و تعدادی دیگر در قالب طرح اعزام به کار یا همان رأی کار در کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و مؤسسات مختلف خارج از زندان مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: کارگاه ها و واحدهای تولیدی در زندان شامل خیاطی، تولید مبل، سبدبافی، فرشبافی، انگشترسازی، نجاری، میناکاری، معرق، آرایشگاه و تهیه غذاست.

خانجانی تأکید کرد: ارتقای توانایی‌ها و مهارت‌های شغلی زندانی برای ساختن دوباره زندگی او، امر مهمی محسوب می‌شود که نیازمند همراهی خیران نیز است.

انتهای پیام/۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1113502

مهمترین اخبار ایران و جهان: