نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 11:08

۱۵۰ واحد صنعتی تعطیل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

شهرکرد_رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۱۵۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که تعطیل و نیمه فعال هستند.

فضل‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال نسبت به پایش واحدهای صنعتی در چهارمحال و بختیاری اقدام شد.

وی افزود: حدود ۱۵۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تعطیل و نیمه فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در همین راستا و با توجه به آسیب‌شناسی که در این حوزه صورت گرفت، دلیل تعطیلی و راکد بودن این واحدهای صنعتی، نبود تسهیلات سرمایه در گردش، ضعف بازاریابی و مدیریتی و عدم تأمین مواد اولیه اعلام شد.

رحمتی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان و حجم، سرمایه‌گذاری‌های بالای ۱۰۰ میلیارد تومان در واحدهای صنعتی احصاء شده است.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌هایی که با دفتر هماهنگی محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است، با حضور سرمایه‌گذاران خارج از استان در خصوص باز فعال‌سازی واحدهای تعطیل و راکد در چهارمحال و بختیاری اقدام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین در فعال‌سازی طرح‌های موجود در استان، آمار طرح‌های با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تهیه شده است.

رحمتی تاکید کرد: ۴۶۰ طرح در چهارمحال و بختیاری پیشرفت بیش از ۶۰ درصد دارند، این طرح‌ها آماده نصب ماشین‌آلات هستند.

وی بیان کرد: با همکاری شورای هماهنگی بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نسبت به تکمیل زنجیره تولید واحدهای نیمه راکد نیز اقدام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1169002

مهمترین اخبار ایران و جهان: