نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 08:56

اخبار پلیس مازندران| از تخریب ویلا و مغازه‌های میلیاردی در زمین‌های کشاورزی تا کشف لاشه مرال از شکارچی

جانشین انتظامی مازندران، از آزادسازی اراضی کشاورزی وقلع و قمع ۴ باب مغازه و یک بنای ویلایی غیر مجاز به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سیدموسی حسینی در تشریح این خبر، اظهار کرد: در تداوم مصوبات هیأت دولت با محوریت آزادسازی اراضی در حریم ساحل و خشکی و به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان محمودآباد به اجرا در آمد.

وی گفت: در این طرح ماموران انتظامی شهرستان محمودآباد اقدام به اجرای احکام قضائی مبنی بر تخریب یکدستگاه ویلای غیر قانونی و ۴ باب مغازه که در زمین‌های کشاورزی اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز کرده بودند، کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های لازم، با حضور نماینده سازمان‌های مرتبط در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی و اراضی محصور با رعایت تمامی حقوق شهروندی و ضوابط تخریب شدند.

وی با بیان اینکه واحدهای ساختمانی و سازه ‌های ایجاد شده در این زمین ها تخریب شد، تصریح کرد: ارزش ریالی این ویلا و مغازه ها بنا بر اعلام کارشناسان بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال برآورد شد و همچنین در این راستا دو نفر از متصرفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

حسینی در پایان از شهروندان درخواست کرد: قبل از خرید هرگونه زمین و باغ و یا احداث بنا و حصارکشی، نسبت به دریافت مجوز لازم از مراجع ذیصلاح در مورد موقعیت و شرایط زمین برای خریداری و یا هرگونه ساخت و ساز از اداره جهاد کشاورزی محل مورد نظر خود استعلام کنند.

*کشف لاشه مرال وحشی از یک شکارچی در نکا 

قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا، از دستگیری شکارچی غیر مجاز و کشف لاشه یک راس مرال وحشی در آن شهرستان خبر داد 

وی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت یک شکارچی غیر مجاز در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا افزود: ماموران پاسگاه انتظامی استخر پشت در حال پایش منطقه به یک نفر شکارچی برخورد، پس از هماهنگی های قضائی، متهم را که اقدام به شکار یک راس مرال وحشی در این منطقه کلنگاه کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در بازرسی انجام شده از کوله شکارچی لاشه مرال وحشی و همچنین یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز وچهارفشنگ چهار پاره کشف شد.

وی در پایان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: به منظور حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست با ماموران همکاری کرده و در صورت اطلاع از فعالیت اینگونه افراد مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1139390

مهمترین اخبار ایران و جهان: