نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 21:37

شوراهای برتر در اردبیل تجلیل شدند

اردبیل- همزمان با هفته شوراها و با حضور استاندار اردبیل و مسئولان، شوراهای برتر روستا، شهر، بخش و شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر پنجشنبه در سالن مخابرات اردبیل برگزار شد، مکارمی به عنوان رئیس شورای برتر روستا، جعفر بذری به عنوان رئیس شورای برتر شهر از سرعین و بهروز سعادتی به عنوان شورای برتر بخش دره‌رود معرفی شدند که در سطح کشور رتبه‌های برتر را به دست آورده بودند.

شورای شهرستان گرمی نیز به عنوان شورای برتر کشور معرفی شده که از الله‌شکور شهبازی به عنوان خدمت‌گزار این مجموعه تجلیل و تکریم شد.

در این مراسم همچنین از شورایاورها، پیشکسوتان شورا، ایثارگران و رسانه‌های همراه شورا نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

رئیس شورای استان اردبیل در این مراسم با گرامیداشت هفته شوراها، روز کارگر و هفته معلم اظهار کرد: شورای عالی ملاک‌های انتخاب شورای برتر را به استان اعلام کرده بود که بر همین اساس ما شوراهای فعال استان را معرفی کردیم که از بین آنها در چهار سطح شهر، بخش، روستا و شهرستان چهار شورای منتخب استانی و کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

مجتبی رستمی تصریح کرد: در استان اردبیل سه هزار و ۱۵۶ نفر عضو شوراهای شهر و روستا هستند که در شهرها ۱۵۵ نفر آقا و ۱۱ نفر خانم عضو شوراها فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در ۹۷۲ روستای استان شوراها فعال هستند که ۲ هزار و ۹۶۷ نفر به عنوان آقا و ۲۲ نفر به عنوان خانم در شوراهای روستا فعال بوده و خدماتی را ارائه می‌کنند.

رئیس شورای استان اردبیل افزود: ۹۳۵ شورای این استان سه نفره و ۳۷ روستا نیز پنج نفره مدیریت می‌شود که در نوع خود این فعالیت‌ها قابل توجه است.

رستمی شاخص‌های انتخاب شورای برتر را تعامل بیشتر با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و شوراهای فرادستی و همچنین گره‌گشایی از مشکلات و دغدغه‌های مردم عنوان کرد و ادامه داد: ما در شورای استان با سران هر سه قوه در سطح استانی تعامل و ارتباط داریم و با برگزاری جلسات فصلی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، رئیس کل دادگستری و مجمع نمایندگان سعی می‌کنیم مطالبات و خواسته‌های مردم را مطرح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کنار ایجاد قراردادهای رفاهی برای اعضای شوراها و کارگران شهرداری، سعی کردیم از مراکز اقامتی، آبدرمانی‌های استان و سایر مجموعه‌های تفریحی ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف برای اعضا دریافت کنیم.

رستمی اضافه کرد: جایگاه شوراها باید به عنوان یک نهاد مردمی بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گیرد چرا که شایسته نیست نهادی که در قانون اساسی به اهمیت و جایگاه آن تاکید شده توسط برخی از مسئولان و مدیران مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد.

وی بیان کرد: رویداد ۲۰۲۳ شرایط خوبی را برای معرفی توانمندی‌های استان فراهم کرده و اعضای شوراهای شهر، بخش، روستا و شهرستان و بالاتر از همه شورای استان تلاش می‌کند تا توانمندی‌های استان اردبیل و نقاط مختلف آن در قالب این رویداد معرفی شده و زمینه جذب سرمایه‌گذاران و همچنین مسافران و گردشگران فراهم آید.

رستمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سال گذشته جلسات متعددی را با مسئولان استانی در سطوح مختلف برگزار کردیم و سعی ما بر این بوده تا مطالبات و دغدغه‌های مردم را از آنها پیگیری کنیم که قول‌های مساعدی نیز برای حل این مشکلات و دغدغه‌ها ارائه کردند.

رئیس شورای استان اردبیل عمده مشکل شوراهای شهرستان و بخش‌ها را نبود فضای مناسب برای ارائه خدمات بیشتر عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم در سفرهای شهرستانی استاندار اردبیل که میز خدمتی برپا می‌شود، برای شوراها نیز میز خدمت فراهم آید تا آنها بتوانند در حل مشکلات و موانع مردم گام‌های جدی و اساسی را بردارند.

در این جلسه نماینده شورای استان در شورای عالی کشور با بیان دغدغه‌های شوراهای فرادستی تصریح کرد: شوراها از کم‌توجهی و بی‌مهری مسئولان گله‌مند هستند به طوری که در جایگاه شوراهای فرادستی هیچ حمایت مادی و معنوی از آنها نمی‌شود.

ناصر نعمتی افزود: ما انتظار داریم بر اساس توجهی که در قانون اساسی به جایگاه شوراها شده، مسئولان احترام ویژه‌ای را به این جایگاه قائل بوده و زمینه حمایت و پشتیبانی را در حوزه‌های مختلف فراهم کنند.

وی با گله‌مندی از مسئولان در تأمین نشدن منابع مورد نیاز برای کارهای اولیه در شوراها خاطرنشان کرد: جای تأسف است که بخش عظیمی از هزینه برگزاری جلسات و پیگیری امور از جیب خود اعضا پرداخت می‌شود و انتظار می‌رود دولت مردمی بیشترین توجه را به اعتلای جایگاه شوراها داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188846

مهمترین اخبار ایران و جهان: