نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 07:21

فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام وارد فلسطین اشغالی شد

در ادامه حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی؛ فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام وارد فلسطین اشغالی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ژنرال «مایکل کوریلا»، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) شامگاه چهارشنبه وارد فلسطین اشغالی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد که ژنرال کوریلا به دعوت «هرتزی هالیوی»، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کرده است. او قرار است در این سفر با مسئولان نظامی ارشد رژیم اسرائیل دیدار کند. کوریلا همچنین از تعدادی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز بازدید خواهد کرد.

آخرین دیدار فرمانده سنتکام با مقامات صهیونیستی کمتر از ۴ ماه پیش انجام شده بود. در اواخر دی ماه سال گذشته، رسانه صهیونیستی تایمز اسرائیل گزارش داده بود که «یوآو گالانت» (Yoav Gallant) وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس با «مایکل کوریلا» (Michael Kurilla) فرمانده مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) در اراضی اشغالی دیدار و گفتگو کرده است. به گزارش این رسانه، دیدار میان دو طرف با حضور «تام نایدز» (Tom Nides) سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی و برخی از دیگر مقامات صهیونیست در تل آویو با موضوع ایران برگزار شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت جنگ رژیم صهونیستی در آن زمان آمده بود که این دیدار بر تقویت و توسعه توافق‌های عادی سازی با کشورهای عربی و همچنین حضور رژیم اسرائیل در محدوده سنتکام به جای EUCOM در سال پیش رو انجام شد. بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: «یوآو گالانت» از فرمانده سنتکام به خاطر حمایتش از امنیت اسرائیل و اقدامات وی در جهت تقویت روابط تل آویو و واشنگتن قدردانی کرد. وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در این دیدار همچنین درک خود از تهدید ایران به عنوان یک تهدید جهانی را به اطلاع فرمانده مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه رساند و خواستار برخورد قاطع و هماهنگ با آن در ابعاد مختلف شد!

حمایت تمام قد آمریکا از نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که ماه گذشته، نوام چامسکی فیلسوف، زبان‌شناس، مورخ و منتقد سیاسی و اجتماعی مشهور در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تأکید کرد که جامعه آمریکا و رژیم اسرائیل دوقطبی شده و همچنین برخلاف سال‌های قبل نگرش جوانان آمریکا نسبت به حمایت از رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

چامسکی در عین حال معتقد بود که آمریکا درباره حمایت از اسرائیل دچار نوعی اختلاف و شکاف داخلی است. او به الجزیره گفته بود: «پیش از این در تمام دولت‌های آمریکا، شاید اسرائیل با برخی از سیاست‌های واشنگتن همراهی نداشت، اما موقعی که آمریکا چیزی درخواست می‌کرد، مقامات اسرائیل انجام می‌دادند…اما دولت جدید، به‌ویژه اشخاصی مانند بن‌گویر (وزیر امنیت داخلی) و اسموتریج (وزیر دارایی) خیلی راحت به آمریکا می‌گویند: برو گم شو. نخستین بار است که این تنش به این روشنی بیان می‌شود و مشخص نیست که ایالات متحده چگونه پاسخ خواهد داد.»

چامسکی همچنین افزود: «دو یا سه سال پیش بتی مک‌کولوم، از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه داد که خواستار تجدیدنظر در کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل شد. درست اخیراً نیز، سناتوربرنی سندرز نیز طرح ممنوعیت کمک نظامی آمریکا به اسرائیل را ارائه داد. تصور می‌کنم همه این اتفاقات منجر به تغییرات بزرگی در آینده خواهد شد؛ پایه و اساس این دگرگونی‌ها هم تغییر در افکار عمومی است. این تغییر افکار عمومی را بر اساس تجربه شخصی می‌گویم؛ پیش از این هنگام سخنرانی‌های من در دانشگاه‌های آمریکا درباره مسائل فلسطین و اسرائیل، پلیس برای محافظت من از خشونت گروه‌ها و هواداران اسرائیل، همیشه از نزدیک من را همراهی می‌کردند، اما اکنون این شرایط اساسی تغییر کرده است. شرایط و نگرش جوانان، حتی در دانشگاه‌های به‌شدت طرفدار اسرائیل تغییر کرده؛ نگرش این جوانان در آینده تأثیر زیادی بر همه ما خواهد گذاشت، بنابراین درگیری‌ها و تنش‌هایی در راه است. این درگیری‌ها (حول طرفداری از فلسطین و دوری از اسرائیل) هنوز در سطح سیاست دیده نمی‌شود، اما فکر می‌کنم این فرآیند آغاز شده است.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171146

مهمترین اخبار ایران و جهان: