نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 10:40

گسترش خدمات غیرحضوری از اولویت‌های شهرداری اصفهان است

شهردار اصفهان گفت: در سال جاری قرار بر این است که به سمت غیرحضوری کردن بیشتر خدمات شهرداری قدم برداریم و در این راستا تیم میز هوشمند و فاوا تقویت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان صبح امروز در مراسم معارفه مدیران جدید شهرداری اصفهان اظهار داشت: امسال تقارن سال نو با ماه مبارک رمضان نویدبخش سالی پربرکت برای شهر خواهد بود و در این راستا در ایام نوروز توفیق میزبانی از یک میلیون مسافر را داشتیم. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده معاونت‌های مختلف در ایام نوروز افزود: امسال شهر ما در زیبایی و گل‌آرایی شهره بود و در این راستا شاهد بازخوردهای فراوانی از سمت مردم، مسافران و اهل فن بودیم. 

قاسم‌زاده با یادآوری اینکه سال پرتلاشی را در پیش خواهیم داشت و با بودجه‌ مصوب و تأکیدات شورای اسلامی شهر، هزار و ۶۱ پروژه عمرانی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در سال ۱۴٠۲، ۱٠۷ پروژه شاخص، ۱۷۵ پروژه مهم منطقه‌ای و ۵٠۴ پروژه منطقه‌ای داریم که در ۴ سبد سه ماهه پیش‌بینی و در حال حاضر سبد اول بسته شده است البته این پروژه‌ها غیر از ابرپروژه‌ها مانند قطار شهری و حلقه حفاظتی است. 

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه در سال جاری به سمت غیرحضوری کردن بیشتر شهرداری قدم برمی‌داریم و در این راستا تیم میز هوشمند و فاوا تقویت شد، یادآور شد: با توجه به تجارب مدیر قبلی و جدید این حوزه، نقطه تحولی در بحث هوشمندسازی خواهیم داشت و در تمام حوزه‌ها یکی از ملاک‌ها میزان تبدیل خدمات حضوری به غیرحضوری و گام دوم هوشمندسازی خدمات است. 

وی با تأکید بر اینکه سرعت ارائه خدمات برای ما اهمیت زیادی دارد و در این راستا جای تعجب دارد که بسیاری از خدمات زمانی طولانی سپری می‌کند، اظهار کرد: قرار بر این است که زمان ارائه خدمات به شدت کوتاه شود و در حداقل زمان ممکن ارائه شود. 

قاسم‌زاده با تأکید بر اینکه میزان رضایت ذی‌نفعان برای ما اهمیت فراوانی دارد، عنوان کرد: هر میزان که از خودمان راضی باشیم اما مردم طعم خدمت را نچشند، قابل ستایش نیست زیرا رضایت مردم اهمیت فراوانی دارد و امید است در سال جدید این مورد افزایش پیدا کند. 

شهردار اصفهان بیان داشت: در فرهنگ دینی ما صرف ارائه خدمت ملاک نیست زیرا گاهی حواشی در شهرداری دیده می‌شود و در این راستا به فرموده قرآن این حواشی یعنی منت و اذیت، خدمت را باطل می‌کند. 

وی با تأکید بر اینکه منت گذاشتن ادبیاتی، غیراخلاقی و غیرشرعی است و این امر کار را باطل می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر کاری را بتوان یک روزه انجام داد اما بیشتر طول کشید، مصداق اذیت است و در این مسیر اگر از قانونی می‌توان به دو وجه برداشت کرد، باید از وجهی که به نفع مردم است، استفاده کرد.

قاسم‌زاده با اشاره به اهمیت حق‌الناس اظهار داشت: دو مقیاس شرع مقدس و قانون فراتر از منافع سازمانی است و منافع سازمانی نباید این جرأت را به مدیران بدهد که قانون را دور بزنند یا خلاف شرع عمل کنند زیرا حق‌الناس به حساب می‌آید. 

شهردار اصفهان تأکید کرد: شوراهای اسلامی شهر از دل مردم آمدند و ارتباطات مردمی فراوانی دارند و فکر نکنید اگر خلافی در شهرداری انجام دهیم، از چشم آن‌ها مخفی می‌ماند هر چند نباید از شورای اسلامی شهر بترسیم بلکه باید از خداوند بترسیم. 

وی با بیان اینکه سال پرکاری را خواهیم داشت و در فضایی با همدلی شهر را برای زندگی مهیا خواهیم کرد، گفت: در این مسیر آمده‌ایم تا دین خود را به شهر ادا کنیم و ذی‌نفع اصلی مردم هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم زیرا گره‌گشایی از مردم ذخیره آخرت‌مان خواهد بود. 

پایان پیام/۶۳۱۲۵/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1155046

مهمترین اخبار ایران و جهان: