نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 02:06

اتحادیه آفریقا: مخالف هر گونه مداخله خارجی در سودان هستیم

اتحادیه آفریقا بر مخالفت با هر گونه مداخله خارجی در سودان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا بر مخالفت خود با هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی سودان تاکید کرد.

وبگاه خبری اسپوتنیک روسیه شامگاه یکشنبه گزارش داد که اتحادیه آفریقا مخالفت شدید خود را از مداخله بیگانگان در امور داخلی سودان که به پیچیدگی اوضاع می‌انجامد، اعلام می‌کند.

در همین ارتباط، «موسی فقی»، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا بر برقراری آتش‌بس در سودان دعوت کرد و خواستار بازگشت به میز مذاکرات برای دستیابی به حل‌وفصل بحران در این کشور شد.

در روزهای گذشته، رسانه‌های سودانی از وقوع درگیری میان نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان در خارطوم گزارش دادند و بعد از ظهر روز گذشته درگیری میان نیروهای ارتش به دیگر مناطق سودان نیز گسترش یافت و کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد که در نتیجه درگیری‌های اخیر در سودان، ۵۶ نفر کشته شدند و ۵۹۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گفتنی است تشدید اختلافات میان البرهان و حمیدتی از آنجا آغاز شد که گروه‌های سیاسی سودان با نظامیان به فرماندهی البرهان یک توافقنامه سیاسی امضا کردند تا نظامیان صحنه سیاست را ترک و قدرت را به یک دولت مدنی واگذار کنند و تمام گروه‌های مسلح از جمله نیروهای پشتیبانی سریع در ارتش ادغام شوند و تحت نظارت دولت مدنی فعالیت کنند و ساختار نظامی و امنیتی سودان اصلاح شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154446

مهمترین اخبار ایران و جهان: