نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 16:35

نیروهای مسلح کشور اوج آمادگی و اقتدار قرار دارند

کرمانشاه- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا با اشاره به اینکه اجازه تجاوز هیچ کشوری را به خاک خود نمی دهیم، گفت: نیروهای مسلح کشور اوج آمادگی و اقتدار قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری ظهر سه شنبه در مراسم رژه روز ارتش که در بلوار امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه با حضور فرماندهان نظامی برگزار شد از ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از نیروهای مقتدر مسلح در جهان یاد کرد، اظهار کرد: این نیروی ولایی و جان برکف در کنار دیگر نیروهای مسلح از سپاه و انتظامی و بسیج، آماده جانفشانی در راه نظام و انقلاب است.

وی با اشاره به قدرتمند بودن ایران اسلامی در مقطع فعلی، افزود: ما در هیچ برهه‌ای از تاریخ به این حد از اقتدار نرسیده‌ایم، با این حال امروز دکترین دفاعی ما دکترین جنگ نبوده بلکه استراتژی فعال بازدارندگی است و اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری به ما طمع کرده و مقابل تمام دشمنان خواهیم ایستاد و چشمشان را کور و دستشان را قطع خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا تصریح کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال توطئه چینی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب بوده و می‌خواستند شرایط کشور ما را به دوران قبل از انقلاب که بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی کشور را مدیریت می‌کردند برگردانند اما به یاری خداوند و به برکت توان نظامی ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح نتوانسته و نخواهند توانست ضربه‌ای به اسلام و انقلاب بزنند.

طاهری با اشاره به نامگذاری روز ۲۹ فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی امام خمینی (ره)، گفت: امام راحل (ره) با این نامگذاری به ارتش اعتماد به نفس داد و این سرمایه عظیم را به آغوش ملت بازگرداند.

وی با اشاره به نقش مهم ارتش در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، گفت: ارتش نقش تأثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و اگر ارتشی‌ها سلاح به زمین نمی‌گذاشتند و با ملت همراه نمی‌شدند، انقلاب به این سرعت به پیروزی نمی‌رسید.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: ارتش در دوران بعد از پیروزی انقلاب نیز چه در جریان مقابله با نیروهای ضدانقلاب و چه در دوران جنگ تحمیلی نقش مهمی داشت و به همراه سایر نیروهای مسلح عملیات‌های بزرگی مثل طریق القدس، فتح المبین و … را طرح ریزی و اجرا کرد تا در نهایت جمهوری اسلامی سربلند از آزمون هشت ساله دفاع مقدس خارج شود.

طاهری خاطر نشان کرد: ارتش همواره در حوادث و بلای طبیعی مانند زلزله سرپل ذهاب و سیل جزو نخستین نیروهایی بوده که به مردم خدمت رسانی کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157946

مهمترین اخبار ایران و جهان: