نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 15:20

سند توسعه بخش تعاون از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد

معاون تعاون وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: سند توسعه بخش تعاون توسط رئیس جمهور در 28 اسفند برای اجرا ابلاغ شد.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌افزود: سند توسعه بخش تعاون که اسفند سال قبل در هیات دولت تصویب شده بود،‌ در 28 اسفند 1401 از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

وی در مورد این که سند توسعه بخش تعاون ظرف چه مدت تهیه و تصویب شد، افزود: این سند بعد از دستور رئیس جمهور تهیه و به مدت 6 ماه در کمیسیونهای تخصصی و اصلی و فرعی دولت بررسی شد، سپس برای تصویب به صحن دولت رفت و بعد از تصویب در هیات دولت، در 28 اسفندماه 1401 از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد. 

معاون تعاون وزیر کار همچنین در مورد این که آیا این اولین سند توسعه تعاون است،‌گفت: قبلا هم در سال 1391 یک سند توسعه تعاون تهیه شده بود که در عمل اجرا نشد، این سند در واقع اصلاحیه سند قبلی توسعه تعاون است که به تازگی ابلاغ شد.

مسکنی همچنین در مورد مهمترین بخش سند توسعه تعاون، گفت: بند اساسی این سند پیش‌بینی «شورای هماهنگی تعاون» به ریاست رئیس جمهور و دبیری معاون تعاون وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی است .

وی گفت: شورای هماهنگی تعاون برای پیگیری اجرای سند توسعه تعاون مرکب از رئیس چمهور و 7 وزیر جهاد کشاورزی، کار،‌ صمت،اقتصاد، آموزش و پرورش، علوم، راه و شهرسازی و دو رئیس دستگاه شامل سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و سازمان اداری و استخدامی تشکیل می‌شود.

 به گفته مسکنی، دبیر شورای هماهنگی تعاون هر شش ماه گزارش از عملکرد این شورای به رئیس جمهور ارائه می‌‌کند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127446

مهمترین اخبار ایران و جهان: