نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 15:54

امنیت شغلی مهمترین دغدغه جامعه کارگری در کردستان است

سنندج- رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان گفت: افزایش دستمزد کارگران و امنیت شغلی جامعه کارگری از جمله مهمترین دغدغه هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدشاکر ابراهیمی روز دوشنبه در جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هفته بزرگداشت کارگر فرصتی برای تبیین جایگاه و نقش کارگری است و مشکلات بخش کارگری را در چنین نشست‌هایی مطرح می‌کنیم و امیدواریم بسترهای لازم برای رفع این مشکلات فراهم شود.

وی افزود: افزایش دستمزد کارگران و امنیت شغلی در جامعه کارگری از جمله مباحثی است که دنبال کرده‌ایم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با یک درصد تورم مشکلات جامعه کارگری چند برابر می‌شود چون همین یک درصد بر تمام زوایای زندگی کارگران و روی سبد معیشت جامعه کارگران تأثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: عدم امنیت شغلی برای کارگران از جمله مشکلاتی است که جامعه کارگری همواره با آن دست به گریبان هستند. ابراهیمی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که مسئولان در حوزه رفاه، افزایش دستمزد و امنیت شغلی کارگران تمام توان خود را به کار بگیرند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان اظهار کرد: کارگران ساختمانی بیش از سایر کارگران در معرض آسیب هستند اما متأسفانه مشمول سختی کار نمی‌شوند و حتی درصد بالای آنها بیمه تأمین اجتماعی نیستند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بیمه رانندگان حمل و نقل و پایانه هم به صورت آزاد و مشمول یارانه دولتی نیست و بار مالی زیادی برای آنها دارد.

وی افزود: در برخی استان‌ها خانه‌های مهر فعال است که امیدواریم در این حوزه تمهیدات لازم در استان کردستان نیز اندیشیده شود.

وی همسان‌سازی حقوق را از دیگر مطالبات جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: بزرگترین کارفرمای ما شهرداری‌ها هستند هرچند اقدامات خوبی در حوزه کارگران انجام داده اند اما انتظار بیشتر داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180546

مهمترین اخبار ایران و جهان: