نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 11:26

خیز خراسان جنوبی در اجرای طرح همتا / آموزش امدادی ۱۵ هزار نفر

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی اولین استانی بوده که براساس سهمیه اعلام شده طرح ملی همتا، به صورت کامل اعضای خود را در سامانه «هلال من» ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی کاوسی در گفتگو با خبرنگاران آموزش همگانی و اجتماع محور را یکی از مهم‌ترین وظایف هلال احمر دانست و افزود: در این راستا حساس سازی آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان و ارتقا سطح آمادگی این افراد در برابر مخاطرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای طرح همتا (هر مربی تربیت ۱۱۲ دانش‌آموز) در سطح مدارس و کانون‌های دانش آموزی هلال احمر، بیان کرد: ۱۵ هزار و ۷۶۴ دانش‌آموز در قالب این طرح آموزش‌های امدادی را فرا گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اجرای طرح همتا در استان ۵۶۳ دوره آموزشی در نظر گرفته شده و هر مربی آموزش ۱۱۲ دانش‌آموز را بر عهده داشته اند، گفت: همچنین ۱۴۰ مربی جمعیت هلال احمر در ۱۴۰ مدرسه استان در این طرح فعالیت داشته اند.

کاوسی بیان داد: زمینه سازی عضویت علاقه مندان در برابر جمعیت هلال احمر، ارتقا سطح آمادگی محلی در برابر مخاطرات با ایجاد تیم‌های مدرسه محور و حساس سازی و آشنایی کودکان و نوجوانان با مخاطرات از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی اولین استانی بوده که براساس سهمیه اعلام شده طرح ملی همتا به صورت کامل اعضای خود را در سامانه هلال من ثبت کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1144802

مهمترین اخبار ایران و جهان: