نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 22:13

برنامه اجرایی جامع برای توسعه آذربایجان غربی تهیه شده است

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: یک برنامه اجرایی جامع برای توسعه متوازن، ارتقای شاخص ها و محرومیت زدایی در سطح استان تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان با اشاره به بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های دولتی، افزود: با هرگونه نارضایتی از عملکرد ادارات دولتی به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی همچنین اتمام پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های سال جدید معرفی کرد و یادآور شد: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در آذربایجان غربی تداوم خواهد یافت و در این راستا از حمایت نمایندگان محترم مجلس استقبال می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی از سرمایه گذاری‌های جدید در سطح استان نیز خبر داد و افزود: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در جذب سرمایه گذار برای توسعه استان، همراهی لازم را با دستگاه‌های دولتی داشته باشند.

معتمدیان همچنین مهار تورم در آذربایجان غربی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت سرمایه‌های سرگردان و مقابله با قاچاق در کاهش تورم در سطح استان تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

وی در ادامه به اهمیت احیای دریاچه ارومیه برای منطقه اشاره کرد و افزود: هر سه ماه یک بار، یک پروژه در حوزه احیای دریاچه ارومیه به بهره برداری خواهد رسید و در این راستا نیازمند همراهی نمایندگان مجلس هستیم.

استاندار آذربایجان غربی به هماهنگی برای افزایش میزان تردد زائران اربعین از مرز تمرچین نیز اشاره کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم از ظرفیت‌های مختلف، چون بخش راه آهن برای بهبود میزبانی از زائران عتبات عالیات استفاده شود.

معتمدیان همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی در استان خبر داد و افزود: با فدراسیون‌های مختلف ورزشی برای میزبانی و توسعه ورزش استان رایزنی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه معدن استان، تصریح کرد: مدیریت و اتمام پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و ریل گذاری مسیر اجرای طرح‌ها، نیازمند همراهی نمایندگان مجلس در این راستا است.

استاندار آذربایجان غربی شناسایی و جذب پروژه‌های اولویت دار و ملی با همراهی نمایندگان مجلس برای توسعه استان را مهم دانست و افزود: برای تکمیل کریدور غرب، رونق پایانه‌های صادراتی و بازارچه‌های مرزی آذربایجان غربی برنامه ریزی ویژه‌ای کرده‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146346

مهمترین اخبار ایران و جهان: