نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 00:54

اتوبوس‌های قم در شب های قدر جهت جابجایی شهروندان رایگان شوند

قم- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: برای استقبال بیش‌تر شهروندان و زائرین از حمل و نقل عمومی باید نقاط متعددی در شهر برای حرکت اتوبوس‌ها به سمت حرم و جمکران پیش بینی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم معتمدی در جلسه شورای ترافیک استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با محوریت اقدامات ترافیکی روز قدس و تعطیلات عید فطر برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اطلاع‌رسانی محدودیت‌ها و خدمات در این مناسبت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه باید هماهنگی لازم میان برنامه‌های مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه (س) ایجاد شود، مطرح کرد: برای استقبال بیش‌تر شهروندان و زائرین از حمل و نقل عمومی باید نقاط متعددی در شهر برای حرکت اتوبوس‌ها به سمت حرم و جمکران مشخص و اطلاع‌رسانی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: همچنین اگر با تائید شورای اسلامی شهر قم و شهردار قم شرایطی ایجاد شود تا حمل و نقل عمومی از طریق اتوبوس‌ها در شب‌های قدر به صورت رایگان انجام شود، می‌تواند تأثیر بسیاری در کاهش بار ترافیکی مسجد مقدس جمکران داشته باشد.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی لازم برای استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های ۳و۴ مسجد مقدس جمکران باید انجام شود، عنوان کرد: همچنین تمهیدات لازم در این پارکینگ‌ها باید با همکاری شهرداری منطقه، مسجد مقدس جمکران و شرکت توزیع برق ظرف مدت دو روز آینده به اتمام برسد.

معتمدی با اشاره به اینکه باید تمام ساماندهی‌ها در ورودی‌ها انجام شود، خاطرنشان کرد: برای روز قدس نیز باید از ظرفیت تجربیات پلیس راهور در سال‌های گذشته استفاده کنیم و مشکل خاصی در این روز نخواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1136290

مهمترین اخبار ایران و جهان: