نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 15:26

انجام ۳۰۰ فقره کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی ابلاغیه

کرج- رئیس پلیس فتای البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی با اعتراف به ۳۰۰ فقره فیشینگ و خالی کردن حساب شهروندان با شیوه ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضائی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتای استان مشخص شد که افرادی از طریق ربات‌های تلگرامی اقدام به کلاهبرداری گسترده اینترنتی می‌کنند.

وی افزود: در ادامه مأموران با انجام تحقیقات تخصصی و اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه دو نفر در این رابطه شده و با دریافت نیابت قضائی متهمان را در استان زنجان دستگیر و به پلیس فتای استان البرز منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای استان البرز اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۵ عدد گوشی و دو عدد کامپیوتر همراه که متهمان از طریق آنها اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کردند، کشف شد.

سرهنگ جلیلیان خاطر نشان کرد: پس از دستگیری، متهمان در تحقیقات تکمیلی در ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری اینترنتی شدند، اما با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به کلاهبرداری از ۳۰۰ نفر از شهروندان از طریق ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضائی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه میزان کلاهبرداری این باند توسط کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، در خصوص شیوه و شگرد این افراد گفت: متهمان از طریق ربات‌های تلگرامی اقدام به ارسال گسترده لینک‌های آلوده در گروه‌ها و کانال‌ها کرده و مخاطب را برای ورود به لینک آلوده ترغیب می‌کردند و از این طریق با نصب بدافزار بر روی گوشی آنها، اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی به شهروندان کرده و افراد ناآگاه را به صفحه فیشینگ هدایت و با دریافت اطلاعات بانکی آنها حسابشان خالی می‌کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1117902

مهمترین اخبار ایران و جهان: