نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 12:52

۳ شهرستان فارس دارای وضعیت پرخطر شیوع کرونا هستند

شیراز-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به آخرین رنگ بندی شیوع کرونا در کشور سه شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی و ۱۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس رضائیان زاده با اشاره به افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های استان بیان کرد: بیش از ۲۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که این آمار در مقایسه با هفته قبل ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده لازم به ذکر است از مجموع بیمارانی که در بیمارستان‌های فارس به علت ابتلاء به کرونا بستری هستند ۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بیمار جدید کرونایی در فارس شناسایی شده این در حالی است که بر اساس آخرین رنگ بندی شیوع کرونا در سطح کشور، سه شهرستان «سروستان، اقلید و اوز» در وضعیت خطرناک شیوع کرونا و ۱۸ شهرستان استان نظیر شیراز نیز در وضعیت کم خطر شیوع کرونا قرار دارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: برخی از افراد حتی پس از بروز علائم کرونا به پزشک مراجعه نمی‌کنند از این رو آمار ابتلاء به ویروس کرونا در سطح فارس بسیار بیشتر از آمارهای احصا شده است.

وی در خصوص علل افزایش آمارهای ابتلاء به ویروس کرونا متذکر شد: کاهش سطح ایمنی جمعی، ساده انگاری، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خرید و گردشگری از جمله علت‌های افزایش آمارهای ابتلاء به کرونا است.

رضائیان زاده تاکید کرد: افراد بالای ۱۸ سال به ویژه گروه‌های پرخطر و کادر درمان که ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آن‌ها گذشته است، نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1117502

مهمترین اخبار ایران و جهان: