نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 11:39

جاده چشمه چاهی- سفید خانی تا دو هفته دیگر زیر بار ترافیک قرار می گیرد

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات آسفالت جاده چشمه چاهی- سفید خوانی آغاز و تا دو هفته آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهر سازی استان ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: عملیات جاده چشمه چاهی _ سفید خانی در راستای کوتاه شدن مسیر مرکز استان به شهرستان سیروان در سالهای گذشته اجرایی و هم اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طول این پروژه ۷ کیلومتر است،گفت: با توجه به اینکه قبلا ۳ کیلومتر ازاین جاده از سمت سیروان تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است، عملیات خاکبرداری، خاکریزی، احداث ابنیه فنی، زیرسازی و روسازی ۴ کیلومتر باقیمانده نیز به پایان رسیده در حال حاظر باوجود به شرایط مساعد جوی از نظر دما و رطوبت عملیات آسفالت این طرح نیز آغاز شده و تا دو هفته آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: حذف پیچ های پرحادثه، کاهش ۷کیلومتری مسیر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش زمان سفر و کاهش استهلاک خودروها از جمله مزایای این طرح به شمار می رود‌.

دوستی خاطر نشان کرد: همکاران اجرایی در اداره کل راه وشهرسازی استان پیگیر اجرای مابقی مسیر به سمت مرکز شهرستان سیروان (لومار) بوده و امیدواریم این مهم نیز با همکاری ومساعدت شورای برنامه ریزی شهرستان سیروان تحقق یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه (راه ارتباطی شهرستان چرداول به شهرستان سیروان) یکی دیگر از پروژه های تاثیر گذار در راستای توسعه شهرستان سیروان است افزود: از مسیرهای تاثیر گذار در ارتباط شهرستان سیروان با دیگر مناطق تکمیل مسیر سرتنگ هلسم (راه ارتباطی شهرستان چرداول به شهرستان سیروان) است که امیدواریم از محل اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی این مسیر نیز آغاز گردد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171702

مهمترین اخبار ایران و جهان: