نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 15:05

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی در زنجان/ کاهش کیفیت هوا با خیرش گرد و خاک

مدیر کل هواشناسی استان زنجان به صدور هشدار سطح زرد کشاورزی و هواشناسی اشاره کرد و گفت: دلیل صدور این هشدار وزش باد نسبتا شدید تا شدید طی روزهای پنج‌شنبه تا یکشنبه است.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیر کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، اظهار کرد: این وضعیت جوی در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان افزود: هرچند بارش قابل‌توجهی در استان برای این هفته پیش‌بینی نمی‌شود، ولی احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده باران در برخی مناطق در بعدازظهر امروز دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه از فردا سرعت وزش باد تا حد نسبتا شدید تا شدید افزایش خواهد یافت که تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این وزش باد، ممکن است با خیزش غبار محلی در برخی مناطق همراه شود.

رحمن‌نیا ادامه داد: از اوایل هفته آینده وضعیت جوی، با افزایش ناپایداری‌ها، سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان به روند افزایشی دما در استان اشاره و تاکید کرد: طی روزهای آینده، روند کلی دما، هوا افزایشی خواهد بود.

وی به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی اشاره و تصریح کرد: نوع مخاطره پیش‌بینی شده برای این هشدار وزش باد نسبتا شدید تا شدید با خیزش گردوغبار و کاهش کیفت هوا است.

رحمن‌نیا پنج‌شنبه تا یکشنبه را مدت زمان فعالیت سامانه مورد نظر برای صدور هشدار زرد اعلام کرد و افزود: آسیب به تاسیسات مرتفع شهری و روستایی، درختان خشکیده و نهال‌ها، بنرهای تبلیغاتی و داربست‌ها، پرتاب شدن اشیا و خیرش گرد و خاک و آسیب به محصولات و تاسیسات کشاورزی اثر مخاطره مد نظر پیش‌بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان محافظت و ایجاد استحکامات لازم در پوشش گلخانه‌ها و تاسیسات کشاورزی و انبارها و ایجاد قیم برای نهال‌های تازه غرس شده و احتیاط عشایر و دامداران از جمله توصیه‌های حفاظتی پیش‌بینی شده برای این سطح هشدار عنوان کرد.

وی تاکید کرد: شهروندان در این شرایط باید از تردد در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، درختان خشکیده و تاسیسات مرتفع شهری و روستایی پرهیز کنند و در صورت حضور در فضای باز ار ماسک مناسب استفاده کنند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1129602

مهمترین اخبار ایران و جهان: