نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 19:09

نجات محکوم به قصاص نفس از دار مجازات در سال جدید

سقز- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: با تلاش سفیران صلح سقز، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش بین طرفین پرونده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸و در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان سقز، پرونده با شکایت اولیای دم در دادگستری سقز تشکیل شد.

وی افزود: پس از طی چهار سال و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش توسط معتمدین، ریش سفیدان و سفیران صلح شهرستان سقز و با تلاش‌ها و پیگیری مجموعه دادگستری سقز، در نهایت خانواده محکوم علیه موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیای دم شدند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: در قالب پویش «به احترام امام رضا (ع) می بخشم» و در ماه مبارک رمضان و با تلاش سفیران صلح سقز با آزادی این زندانی، نخستین پرونده قتل عمد در سال جدید در ماه مبارک رمضان منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

حجت الاسلام حسینی بر حمایت دستگاه قضائی از نهادهای صلح و سازش در استان تأکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های دستگاه قضائی در دوران تحول و تعالی، مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق اهداف این دستگاه است که یکی از بسترهای مهم آن تقویت نهاد سازش و نقش آفرینی صلح یاران در اصلاح ذات البین است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1129946

مهمترین اخبار ایران و جهان: