نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 19:36

کلنگ فاز دوم پارک آبخیز «جهان‌بین» به زمین خورد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی از کلنگ‌‌زنی فاز دوم پروژه پارک آبخیز «جهان‌بین» در هفشجان با ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه عصر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم پروژه پارک آبخیز «جهان‌بین» در هفشجان گفت: کلنگ فاز دوم این پروژه با حجم عملیات یک‌هزار و ۱۶۲ مترمکعب و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به زمین خورد. 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امید است این فاز تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: اجرای فاز سوم این پروژه با محوریت مشارکت‌های مردمی و فازهای بعدی آن با تمرکز بر تکمیل طرح مطالعاتی پارک آبخیز در دستور کار قرار دارد. 

راستینه بیان داشت: در طرح مطالعاتی کامل این پارک، بسترهای آموزشی و تفرجگاهی نیز باید مدنظر قرار بگیرد. 

وی مطرح کرد: نقش دستگاه‌های دیگر برای فعالیت و مشارکت در این طرح باید بررسی شود تا مردم شاهد عملیاتی‌شدن ابعاد مختلف پارک آبخیز در این منطقه باشند. 

اجرای فاز سوم پارک آبخیز جهان‌بین مشارکت مردم را می‌طلبد

اصغر احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پارک آبخیز جهان‌بین مجموعه‌ای از فعالیت‌های منابع طبیعی اعم از سازه‌های سنگی ـ ملاتی و پارک بیولوژیک و بیومکانیک را شامل می‌شود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه فاز سوم این پارک با تمرکز بر اقدامات بیولوژیک و کاشت گیاهان دارویی با محوریت مردم در آینده نزدیک اجرا خواهد شد، افزود: مبنای فاز چهارم این پروژه انجام فعالیت‌های ورزشی، توسعه گردشگری و صنعت توریسم است. 

احمدی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر کاشت درخت، اظهار کرد: ایجاد فضای سبز سالم در جهت کاهش کربن موجود در هوا به دلیل تصاعد گازهای گلخانه‌ای و فعالیت کارخانه‌ها، ضروری است. 

وی خاطرنشان کرد: مهار و کنترل رواناب‌های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی از دیگر اهداف این طرح است. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188702

مهمترین اخبار ایران و جهان: