نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 23:26

طرح شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: طرح بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار در تعطیلات نوروز سال جدید و در ایام تعطیلات تابستان عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قهرمان رحمانی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی طرح شهید عجمیان، اظهار کرد: این طرح با اهداف ترویج و ارتقا روحیه جهادی و ایجاد بستری مناسب جهت آشنایی و همکاری دانش آموزان با گروه‌های جهادی و استفاده از ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و بهره وری از مهارت‌های کسب شده توسط دانش آموزان، طرح بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار با عنوان طرح شهید سید روح الله عجمیان در تعطیلات نوروز سال جدید و در ایام تعطیلات تابستان عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح «شهید سید روح الله عجمیان» به منظور بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، سازمان بسیج سازندگی، بنیاد علوی، بنیاد برکت، سازمان بسیج فرهنگیان، سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان بسیج فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی و گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی عنوان کرد: این قرارگاه در جهت رفع کاستی‌های مدارس در مناطق کمتر توسعه یافته با همکاری گروه‌های جهادی وارد عمل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تأکید بر اجرای سریع و دقیق این طرح گفت: گروه‌های جهادی و مردمی ظرفیت بزرگی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش هستند و بر این اساس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در فاز اول با اجرای طرح شهید عجمیان در ۱۰ منطقه کم برخوردار استان، بهسازی، تعمیر میز و نیمکت و رنگ آمیزی و شاداب سازی فضای مدارس را انجام می‌دهند.

علی مطهری افزود: شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه‌های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم برخوردار داشت و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس گذاشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111490

مهمترین اخبار ایران و جهان: