نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 11:12

ورود زود هنگام احشام و دام مازاد به مراتع استان تهران ممنوع است

تهران- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: ورود زود هنگام احشام و دام مازاد به مراتع استان تهران ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بیانی صبح جمعه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای پروژه مدیریت چرا دامداران می‌بایست جهت حفظ پوشش و تجدید حیات و بهره‌برداری اصولی و بهینه و همچنین جلوگیری از روند تخریب جنگل‌ها و مراتع مدت زمان استفاده از مراتع و ظرفیت چرا را بر اساس مندرجات پروانه چرا یا کتابچه طرح‌های مرتعداری احاله مدیریت شده را رعایت کنند.

وی افزود: از همه دامداران و صاحبان دارای پروانه چرا و مجریان محترم طرح‌های مرتعداری سامان عرفی مراتع استان تهران تقاضا دارم از ورود زودهنگام احشام و دام مازاد بر ظرفیت به مراتع استان جلوگیری کنند.

بیانی ادامه داد: در صورت مشاهده ورود دام در خارج از فصل تعلیف با متخلفین برابر قانون و مقررات رفتار خواهد شد و متخلفین توسط مأموران یگان حفاظت به مراجع قضائی معرفی و پروانه مرتعداری اشخاص خاطی باطل و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: شایسته است بهره برداران، دامداران و روستاییان محترم ذیحق با رعایت جوانب احتیاط و احتمال وقوع خسارت در مسیر حرکت و کوچ از ورود زودهنگام دام در خارج از فصل و تعلیف دام بدون پروانه و همچنین دام مازاد بر ظرفیت مجاز مرتع جداً خودداری نمایند.

وی از هموطنان و عموم مردم درخواست کرد: با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل‌ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کرده و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162790

مهمترین اخبار ایران و جهان: