نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 17:59

تحصن خانواده «خضر عدنان» در هفتاد و پنجمین روز اعتصاب غذای او

همزمان با سپری شدن ۷۵ روز از اعتصاب غذای اسیر فلسطینی عضو جنبش جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، خانواده او در مرکز شهر رام الله در کرانه باختری تحصن کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شیخ «خضر عدنان» اسیر فلسطینی و از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین، برای هفتاد و پنجمین روز متوالی و با وجود وخامت شدید وضع سلامتی و هشدار در مورد احتمال جان باختن او، به اعتصاب غذای خود ادامه داد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که خانواده «خضر عدنان» تحصن بدون مهلت خود را در میدان «المناره» در مرکز رام الله آغاز کرده‌اند.

همسر شیخ عدنان با بیان اینکه او وضعیت وخیمی دارد و مرتب استفراغ می‌کند، تأکید کرد: ما نمی‌دانیم روز گذشته شیخ عدنان را به کجا منتقل کردند. او مصمم است که نبرد خود را به هر بهایی تا زمان آزادی ادامه دهد.

او با بیان اینکه این اعتصاب غذا، پنجمین اعتصاب شیخ خضر عدنان در ۱۰ سال گذشته است، گفت: تحصن در مرکز رام الله، ارسال پیام به همه آزادگان جهان و بیانگر اهمیت همبستگی با شیخ عدنان است.

این خبر در حالی است که فعالیت‌ها و پویش‌های زیادی برای اعلام حمایت از این اسیر فلسطینی به راه افتاده است. در همین چارچوب، وزارت امور اسرا و زندانیان فلسطینی از همه سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه درخواست کرد تا برای نجات جان شیخ عدنان اقدام فوری انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162190

مهمترین اخبار ایران و جهان: