نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 15:27

قدرت اقتصادی امریکا در منطقه تضعیف شده است

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: تلاش کشورهای دنیا برای کنار گذاشتن سیطره دلار نیز نشان از تضعیف قدرت اقتصادی آمریکا در منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با بیان اینکه بی‌توجهی به تقوا آثار و عواقب نامطلوبی دارد اظهار کرد: باید از زمان باقی مانده در ماه رمضان برای توبه و حرکت به سمت خدا استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر افزود: هر روزی که عدالت در آن اجرا شده و به کسی ظلم نشود و انسان نیز از معصیت دور شود عید خواهد بود.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه تاکید کرد: سپاه پاسداران در طول حیات خود به دور کردن خطارت بزرگ از این ملت امنیت نه تنها ملت ایران بلکه منطقه را تأمین کرده است.

وی با اشاره به برگزاری اعتکاف دانش آموزی در ماه رمضان در قزوین ادامه داد: حضور نزدیک به یک هزار دانش آموز در اعتکاف ماه رمضان نشان از افزایش گرایش جوانان به دین است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: دشمنان مدام به جامعه دائماً القا می‌کنند که جوانان از دین فاصله گرفته و برگشته‌اند، در حالی که در اعتکاف محدودیت نام نویسی وجود دارد و ظرفیت‌ها تکمیل شده بود و اینها نشان دهنده گرایش جوانان به دین، قرآن و معنویت است.

وی با اشاره به برخی تحولات سیاسی در منطقه ادامه داد: کشورهایی که روزی برای ترک سوریه با یکدیگر در رقابت بودند امروز در صف برقراری دیپلماتیک با آن هستند و این نشان از مقاومت دارد.

آیت الله عابدینی ادامه داد: تلاش کشورهای دنیا برای کنار گذاشتن سیطره دلار نیز نشان از تضعیف قدرت اقتصادی آمریکا در منطقه دارد.

وی با بیان اینکه اسرائیل دنبال این بود تا کشورهای عرب را با خود همراه کند، بیان کرد: روز قدس امسال نیز نشان از شکست سیاست‌های رژیم صهیونیستی و بیداری ملت‌ها داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه صدای شکسته شدن هیبت این جرثومه شنیده می‌شود، عنوان کرد: تمرد نظامیان در رژیم صهیونیستی آغاز شده و اینها علائم زوال و شکست این رژیم منحوس است.

وی در پایان با بیان اینکه همه باید برای با شکوه تر شدن نماز جمعه و جماعات در سطح استان تلاش کنیم یادآور شد: در حدیثی از معصوم ذکر شده است که هیچ قدمی نیست که در راه نماز جمعه برداشته شود مگر آنکه خدا جسم این صاحب قدم را از آتش جهنم دور نگه می‌دارد و آتش جهنم را بر او حرام می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163146

مهمترین اخبار ایران و جهان: