نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 10:22

مشارکت آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در بهبودمحیط زیست شهری

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اجرایی شدن مراسم گرامیداشت هفته زمین پاک با همکاری مناطق ۲۲گانه تهران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حلیا سادات حسینی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: روز جهانی زمین هرساله ۲ اردیبهشت  (مصادف با ۲۲آوریل) باهدف فراهم کردن بستری برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستدار زمین که بتواند سلامت کره زمین و محیط آن را تضمین کند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار ملی «سرمایه گذاری در زمین؛ توسعه بازیافت و بهره وری سبز» از مراسم هفته زمین پاک خبرداد و افزود: با توجه به شعار جهانی سال ۲۰۲۳، با عنوان «سرمایه گذاری در سیاره ما (invest in our planet)» و شعار ملی «سرمایه گذاری در زمین؛ توسعه بازیافت و بهره وری سبز» ؛ مراسم گرامیداشت هفته زمین پاک در دستور کار اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با همکاری مناطق ۲۲گانه قرار گرفت.

حسینی با اشاره به مشارکت چشمگیر شهروندان در پویش حافظ طبیعتیم که همزمان با روز طبیعت به اجرا در آمد از برگزاری پویش#حافظ_زمینیم در این هفته خبر داد و گفت: این پویش نیز با هدف مشارکت خلاق شهروندان در تولید شعار برای حفظ زمین اجرایی می‌شود.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره اهداف هفته زمنی پاک بیان کرد: ارتقاء سطح دانش کاربردی و مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان در زمینه حفاظت از زمین، جلب مشارکت آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در بهبود وضع محیط زیست شهری (با تأکید بر حفاظت از زمین) برای بهبود وضع محیط زیست کلان‌شهر تهران را از جمله اهداف گرامیداشت هفته زمین پاک عنوان کرد. 

وی درخصوص جزئیات مراسم هفته زمین پاک توضح داد: برگزاری ویژه برنامه هفته زمین پاک (شامل اجرای نمایش با محتوای موضوعات محیط زیستی، تقدیر، تشویق و ترغیب سازمان‌های مردم نهاد فعال، شهروندان و مسئولان موثر در زمینه محیط زیست) و استقرار ایستگاه آموزش و فرهنگ سازی محیط زیستی به همراه توزیع اقلام و کیسه پارچه‌ای در فضا‌ها و مکان‌های عمومی شاخص و تقدیر از پاکبانان نمونه در هر منطقه از دیگر اقداماتی است که در سطح مناطق ۲۲ گانه برنامه ریزی شده است.

حسینی در ادامه درباره برگزاری برنامه پاکسازی طبیعت گفت:  برنامه پاک سازی طبیعت در یکی از مبادی کوهستانی، بوستان‌های شهری و مکان‌های شاخص محیط زیستی توسط مناطق ۲۲گانه، تبلیغات محیطی در سطح محلی و منطقه‌ای در مکان‌های عمومی شاخص مانند میدان ها، بوستان ها، ایستگاه‌های مترو، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه هفته زمین پاک در سرا‌های محلات برای گروه‌های مخاطب و دبیران محیط زیست، بازدید از مرکز پردازش MRF از دیگر اقداماتی است که حسینی در تشریح برنامه‌های هفته زمین پاک به آن‌ها اشاره کرد.

وی  در ادامه یادآور شد: برگزیدگان پویش حافظ طبیعیتیم مرتبط با روز طبیعت در هفته زمین پاک معرفی و تقدیر خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164146

مهمترین اخبار ایران و جهان: