نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 08:38

فطر، ترجمان وحدت و آغاز بازگشت موعود

عید فطر تجلی‌گر تمام جود و جبروت پروردگاری است که همواره ما را به بازگشت به خویشتن خویش فرا می‌خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بهار جان را در بهار طبیعت لمس کردیم تا دل‌های جلا گرفته در رجب و صیقلی شده در شعبان را مهمان بارگاه مالکی کنیم که هزار و یک نام دارد.

روزهایی که با ذکر و دعای سحر و نسشتن بر سفره کرمت آغاز شد و با لطف و مهمان‌نوازی روزانه‌ات به افطار عاشقی می‌رسید را گذراندیم، تا به درک معنای یک نام از هزار و یک نامت برسیم.

یا معید؛ آغاز راه مهمانی، مشتاقانه بر خوان کرمت نشستیم و در کوچه‌ پس‌کوچه‌های آذین بسته شهر صیام گردشگر همه زیبایی‌های یکتایی‌ات شدیم تا به امروزی برسیم که آغاز یک بازگشت نوبرانه بهاری است.

آمده‌ایم نه پایان مهمانی، که آغاز دیگری را رقم بزنیم.

برای رسیدن به امروز، همه چیز زیبا بوده است، بنده نوازی‌ات، سحرهای مستانه‌ات، خواب و بیداری لبریز از عبادتی که نصیبمان کردی، چشمه‌های رحمتت، فروغ کبریائی دم افطار و ستاره باران شبهای قدرت، همه زیبا بوده‌است.

از خاک بندگی، آراسته‌تر از همیشه به یوم الجوائز رسیده‌ایم، برایمان چه بقچه بسته‌ای؟ ظرف دل‌هایمان پاک شده و جسم و جانمان پذیرای نزول احسن الحال است یا محول و یا مدبر.

همیشه از پایان مهمانی هیجان زده‌ام، چشمم به آسمان و دستم به وعده‌های دلبرانه عیدانه‌ات گره خورده تا از حبل المتینی که دلم را از فرش به عرش کبریائی‌ات گره زده است به مدبرات امورت بگویم: پر کنید پیمانه خالی‌ام را که سخت محتاج بازگشت به خویشتن خویش و نشان دادن نبوغ بندگی‌ و رسیدن به اکمالی جانانه‌ام.

الهی: بارها شنیده‌ایم که درگه تو درگه نومیدی نیست، و امروز به امید رسیدن به برترین جایزه در مسابقه بندگی، راهی مصلای یگانگی‌ات شده‌ایم، اینجا مبدأ العشاق است و منشأ البرکاتی که وعده داده‌ای.

اینجا خط پایان نیست، آغاز رهایی از من است، اینجا وعده‌گاه شرف و زهد و دار المودة عبادک الصالحون و المخلصون است، تجلی‌گاه وحدتی از جنس بندگی و دلدادگی و پاکی.

فرصت قرار گرفتن در زیبایی‌های رجب، دلدادگی‌های شعبان و اینک حضور شاهدانه رمضانت را نصیبمان کردی تا به یک نقطه برسیم و آن تمنای ظهوری است که همه امیدمان شده‌است.

امروز مدبرات امورت از چهار گوشه‌عرش از این طبق، جوایزمان را تقسیم می‌کنند و در این آغاز همه یک‌صدا از درگاه کبریائی‌ات جز این نمی‌خواهیم و نمی‌خوانیم: اَللّهُمَّ إنّا نَرغَبُ إلِیکَ فِی دُولَهٍ کَریمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الإسلامَ وَ اَهلَه وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَ اَهلَه وَ تَجعَلُنَا فِیها مِمَّنْ تَنتَصِرُ لِدینِکَ وَ لا تَستَبدِلْ بِنَا غِیرَنا.

فطور امروز لبخند شکرانه‌ استجابتی است که پس از دعای فرج بر لبها‌یمان می‌نشانی و جایزه امروز استجابتی است که غیر از آن را نمی‌خواهیم. اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه. آمین یا اله العالمین.  ان‌شاءالله

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163990

مهمترین اخبار ایران و جهان: