نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 13:20

تحقق صددرصدی تعهد اشتغال در بخش کشاورزی فامنین

همدان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: در پایان سال ۱۴۰۱، کل سهمیه اشتغال ابلاغ شده در شهرستان محقق شده و در سامانه رصد اشتغال نیز به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور خزایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعهد در نظر گرفته شده در خصوص ایجاد و توسعه اشتغال پایدار و مهیا کردن زمینه‌های کارآفرینی در بخش کشاورزی شهرستان فامنین تعداد ۱۶۰ نفر بود که در پایان سال ۱۴۰۱ تعداد کل سهمیه اشتغال ابلاغ شده در شهرستان محقق شده و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی افزود: از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۳۵,۶۰۰ میلیون ریال به تعداد ۱۲ پرونده در حوزه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به بانک عامل کشاورزی معرفی شد که ۶ پرونده به ارزش ۲۴۰,۶۰۰ میلیون ریال موفق به اخذ تسهیلات بلندمدت شدند و تعداد ۳۷ نفر به طور مستقیم اشتغال پایدار ایجاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین خاطرنشان کرد: این طرح‌ها عمدتاً در زمینه‌های احداث واحدهای گلخانه، فعالیت‌های واحد دام و طیور و تجهیز چاه‌های کشاورزی بوده است.

خزایی اضافه کرد: از محل تسهیلات سفر رئیس جمهور در فروردین ماه سال جاری نیز یک طرح احداث گلخانه هیدروپونیک (گل شاخه بریده) به مبلغ ۱,۰۳۷,۷۰۰ میلیون ریال با عاملیت بانک کشاورزی مصوب شده است که پیش‌بینی می‌شود ایجاد اشتغال قابل قبولی را در بخش کشاورزی شهرستان به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: از محل تسهیلات ماده ۵۲ قانون الحاق تعداد یک پرونده در بانک کشاورزی به مبلغ ۲۷,۵۰۰ میلیون ریال در دست بررسی بانک است که امیدوار هستیم با همکاری بانک بتوانیم از این محل اعتباری زمینه اشتغال و کارآفرینی مناسبی را فراهم آوریم.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین در خصوص طرح‌های شاخص و اثرگذار در شهرستان نیز گفت: در زیربخش کشاورزی تعداد ۵ واحد تولیدی به مبلغ ۲۷,۹۹۲ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۵۵ نفر در دست اجرا و پیگیری است.

خزایی اضافه کرد: در زمینه مشاغل خانگی و رونق کسب و کارهای کوچک در سال ۱۴۰۱ تسهیلات کم بهره به ۲۵ فقره پرونده به مبلغ ۱۰,۰۵۰ میلیون ریال با زمینه اشتغال و کارآفرینی ۲۵ نفر پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در زمینه مکانیزاسیون نیز اختصاص مبلغ ۱,۵۸۵,۷۱۶ میلیون ریال اعتبار تسهیلات ادوات طرح جهش تولید به شهرستان جهت خرید ۱۶ دستگاه که شامل ریز دانه کار، سمپاش و عمیقکار کشت مستقیم و… می‌شود پرداخت شده است.

وی افزود: طرح جهش تولید در دیمزارها، از برنامه‌های در دست اقدام این مدیریت به منظور ارتقا بهره وری در دیم زارها و کمک به اقتصاد کشاورزی منطقه است که با جدیت و اهتمام لازم دنبال می‌شود.

خزایی خاطرنشان کرد: در زمینه خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی در سال ۱۴۰۱ تسهیلاتی توسط بانک کشاورزی به تعداد ۳۷ فقره پرونده به مبلغ ۸۴,۴۳۳ میلیون ریال پرداخت شد. این تسهیلات جهت خرید ۶ دستگاه کمباین و ۳۱ دستگاه سمپاش و انواع دنباله بند در زیر بخش‌های زراعت، مکانیزاسیون نیرو محرکه، باغ، گلخانه، دام و طیور، گیاهان دارویی و شیلات پرداخت شده است.

وی گفت: در خصوص اعطای تسهیلات یارانه‌ای ارزان قیمت با کارمزد (۴% روستایی- ۵% شهری) و باز پرداخت پنج ساله با توجه به سهمیه تعیین شده برای بانک ملت تعداد ۱۸۹ پرونده به مبلغ ۳۰,۰۸۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین اظهار کرد: در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش نهاده‌های دام، طیور و شیلات و آبزیان نیز تعداد ۶۱۶ فقره پرونده به مبلغ ۴۵۳,۴۳۳ میلیون ریال به بانک کشاورزی معرفی شده که از این تعداد ۲۰۸ پرونده به مبلغ ۸۰,۳۲۹ میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175590

مهمترین اخبار ایران و جهان: