نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 10:36

زنجان در اجرای نهضت ملی مسکن از همه استانها جلوتر است

زنجان-استاندار زنجان گفت: ۱۷ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان درحال ساخت است و  زنجان در این زمینه از استانهای پیشرو در کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه دوشنبه در دیدار با شماری از فعالان فرهنگی و اجتماعی زنجان،بر لزوم توسعه زیست بوم دانش بنیان در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۶ هکتار زمین به پارک علم و فناروی واگذار همچنین با رفع تعلیق صندوق پژوهش و نوآوری، این صندوق در استان احیا شده است.

وی ابراز داشت: در گام نخست با مشارکت صنایع ۱۵ میلیارد تومان برای آن تامین مالی شده است.

استاندار زنجان، به پرداخت یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های زنجان در سالجاری خبر داد و گفت: سال گذشته در حوزه عمران شهری و روستایی حرکت های خوبی در سطح استان انجام شد.

افشارچی تاکید کرد: رتبه زنجان در نرخ تورم از جایگاه سوم به رتبه ۲۹ رسیده و کنترل تورم در اختیار استان نیست و متاثر از شاخص های کلان است.

وی افزود: ۱۷ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان درحال ساخت است و زنجان در این زمینه از استانهای پیشرو در کشور است و از خردادماه تحویل واحدهای مسکونی در استان آغاز می شود.

استاندار زنجان بیان داشت: با وجود پیشرو بودن مسائل و مشکلات را هم جلوتر از همه می بینیم ولی در حل آنها نیز تلاش می‌کنیم..

افشارچی به تلاش برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در زنجان اشاره کرد و گفت: در راستای توافق بین ایران و چین، ۲ شرکت چینی برای مشارکت در توسعه صنایع ریلی در استان وارد شده اند.

وی به پیگیری حل مسائل آب در زنجان نیز اشاره کرد و تاکید کرد: توافقات در خصوص کنترل آب های سطحی استان انجام شده و در این راستا مطالعه احداث چند سد جدید در جریان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1140646

مهمترین اخبار ایران و جهان: