نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 10:28

بهره گیری از ظرفیت تجارت مرزی اولویت دولت سیزدهم است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از ظرفیت تجار سیستان و بلوچستان ساکن در سایر کشورها و بهره گیری از ظرفیت های تجارت مرزی از اولویت های دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان امروز در دیدار با تعدادی از تجار و اعضای اتاق بازرگانی استان با تاکید بر لزوم حضور پررنگ بخش خصوصی در اقتصاد اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی بخش خصوصی می تواند کمک شایانی به توسعه اقتصادی داشته باشد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان و جذب نیروهای بومی اذعان کرد: استفاده از ظرفیت تجار سیستان و بلوچستان ساکن در سایر کشورها و همچنین بهره گیری از ظرفیت های تجارت مرزی از  اولویت های دولت سیزدهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برگزاری دوره‌های تبیینی آموزشی برای تجار و شناسایی نیازمندیهای کشورهای دیگر یکی از عواملی است که می تواند علاوه بر افزایش صادرات و واردات به فعال شدن هر چه بیشتر مرزها کمک کند.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه خاطر نشان کرد: اقتصاد و معیشت مرزنشینان اهمیت فراوانی دارد لذا همه باید در این راستا تلاش کنند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1140846

مهمترین اخبار ایران و جهان: