نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 15:19

هوای سرد در اردبیل ماندگار است/کاهش محسوس دما در روز ۱۳ فروردین

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با نفوذ توده هوای سرد به منطقه با وزش باد خزری گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید دمای هوا به طور محسوس کاهش می‌یابد.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس تصاویر ماهواره هواشناسی طی امروز با فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه آسمان استان ابری و مه آلود بوده و در بیشتر مناطق استان بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با نفوذ توده هوای سرد به منطقه ضمن وزش باد خزری گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید دمای هوا به طور محسوس کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: بارش باران و برف گاهی توأم با رگبار و رعد و برق و تندباد موقتی و با احتمال تگرگ تا عصر فردا شنبه ۱۲ فروردین در سطح استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: اوج بارش طی امروز تا صبح فردا بوده اما تداوم هوای سرد در مناطق مرکزی و جنوبی استان با کمینه دمای ۴ تا ۶ درجه سلسیوس تا صبح یکشنبه پیش بینی می‌شود.

محمدی بیان کرد: ضروری است به دلیل گستردگی سرمازدگی و تداوم آن باغداران نسبت به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

وی افزود: طی امروز و فردا در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان به دلیل کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و کولاک برف، اختلال در تردد جاده‌ای احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: از حوالی ظهر یکشنبه ۱۳ فروردین) با خروج این سامانه بارشی از استان از میزان ابرها کاسته شده و در بعدازظهر یکشنبه پدیده غالب وزش باد جنوبی خواهد بود.

محمدی گفت: از روز دوشنبه تا آخر هفته با حاکمیت شرایط پایدار جوی آسمانی صاف همراه با افزایش دمای هوا در سطح استان انتظار می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119446

مهمترین اخبار ایران و جهان: