نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 11:34

۱۶ واحد صنفی متخلف در کلاله به جزای نقدی محکوم شدند

کلاله- فرماندار کلاله گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، هفت خبازی و ۹ واحد قنادی در کلاله به سبب تخلفات حوزه آرد و نان به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد شیبک صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان کلاله اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، هفت خبازی و ۹ قنادی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده که جمعاً به ۱۰۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

فرماندار کلاله بیان کرد: با اجرای فاز سوم هوشمندسازی مدیریت آرد و نان، همه اقدامات خبازان به صورت سیستمی در فرمانداری رصد می‌شود به گونه‌ای که تعداد تراکنش‌های پر تکرار توسط یک کارت بانکی با اطلاعات کامل فرد نیز قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: با نظارت‌های هوشمند کارشناسان ما، نانوایانی که تراکنش نامتعارف در سال جاری داشته اند شناسایی و جهت تشکیل پرونده و پرداخت جریمه به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

شیبک گفت: هرگونه تراکنش نامتعارف توسط خباز، باعث کاهش سرانه آرد کل شهرستان خواهد شد و این عمل ناشایسته برخی افراد باعث کسری ۲۴ تن آرد نوع یک از سهمیه فروردین ماه شهرستان شده است.

فرماندار کلاله افزود: شهروندان کلاله هم می‌توانند از طریق دستگاه کارت خوان خبازی‌ها و یا مراجعه به سایت نانینو، نظرات خود را نسبت به عملکرد خباز ارسال کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185202

مهمترین اخبار ایران و جهان: