نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 12:20

بیمارستان‌های همدان فعال در گردشگری سلامت/ خدمات سلامت در همدان ارزان‌تر از تهران

مسئول واحد گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به بیمارستان‌‌های فعال در گردشگری سلامت گفت: خدمات سلامت همدان ۲۰ درصد ارزان‌تر از تهران است که نقطه قوتی برای جذب گردشگر خارجی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ویدا سمیعی ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره عملکرد در گردشگری سلامت اظهار کرد: ما فعالیت خود را در این حوزه از سال ۹۷ به صورت مستقل با تعیین بیمارستان‌های درجه یک آغاز کردیم که طبق آیین‌نامه وزارتی از بیمارستان‌هایی با ضریب اشغال زیر ۷۰ درصد شروع شد. 

وی با اشاره به جذب ۱۹۰ نفر گردشگر سلامت طی سال گذشته در استان افزود: اتاق‌های مجهز و برخوردار از امکانات هتلینگ به تعداد ۶ مرکز در سال‌های گذشته فراهم و دو مرکز در سال جاری اضافه شد.

مسئول واحد گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: در این راستا سه شرکت تسهیل‌گری و ۶ دفتر گردشگری از شرایط هماهنگی و حضور گردشگران سلامت برخودار شدند. 

وی ادامه داد: هماهنگی تابلوهای بیمارستانی به صورت تجمیعی و به زبان انگلیسی انجام شد و ترجمه سایت مراکز به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی صورت گرفته است. 

سمیعی با بیان اینکه سالانه ۱۳ میلیون گردشگر در دنیا تردد می‌کنند که ۱۱۸ میلیون شغل مستقیم ایجاد می‌کند گفت: آمریکا بزرگترین کشور فعال در گردشگری سلامت است‌ که یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی دارد و ایران ۳۱۵ میلیون دلار در این بخش درآمد داشته است. 

وی با بیان اینکه در فضای رقابت با کشورهای منطقه ما از امکانات و آمادگی مطلوبی برخوردار هستیم و می‌توانیم در مواردی با هندوستان هم رقابت کنیم گفت: گردشگری سلامت مزایای متعددی برای بیماران خارجی دارد از جمله اینکه ۶۵ تا ۹۰ درصد کاهش هزینه برای بیمار دارد و بدون معطلی در نوبت‌دهی درمان با کیفیت دریافت می‌کند. 

مسئول واحد گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: بیمارستان‌ قلب فرشچیان، بوعلی، بعثت و کلینیک‌های افق و شفا در حوزه گردشگری سلامت طی سال‌های قبل فعال شدند و از امسال برای نخستین بار در کشور دو کلینیک دندانپزشکی آراد و آینده مجوز پذیرش گردشگر سلامت دریافت کردند.  

وی بر لزوم ایجاد پیوست گردشگری در طرح‌های توسعه‌ای تأکید کرد و افزود: مزیت آب و هوا، نبود ترافیک سنگین در همدان، طبیعت چهارفصل و زیبا و مسافت نزدیک با کشورهای همسایه از مهمترین مزایای جذب گردشگر در همدان است اما نبود پرواز یک مسأله و چالش مهم در این رابطه به شمار می‌رود. 

سمیعی با اشاره به اینکه خدمات سلامت در استان همدان ۲۰ درصد ارزان‌تر از تهران است که نقطه قوتی برای جذب گردشگر خارجی است بیان کرد: در این رابطه نیاز به تبلیغ گسترده داریم که با شرکت در نمایشگاه‌ها و حضور در بازارهای بین‌المللی می‌توانیم جذب بیشتری داشته باشیم. 

پایان پیام/ ۸۹۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185590

مهمترین اخبار ایران و جهان: