نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 16:47

اختصاص ۱۲۰ میلیون مترمکعب حق آبه کشاورزی از سد درودزن

شیراز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب سد درودزن برای اراضی زراعی در شهرستان‌های خرامه، زرقان و مرودشت رهاسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی دهقان پور در حاشیه بازدید از شبکه‌های انتقال آب سد درودزن در شهرستان زرقان، گفت: اولین رها سازی آب مذکور در سال زراعی جاری از سیزدهم اسفندماه در شهرستان خرامه شروع شده است و بر اساس پیش بینی‌ها تا بیستم فروردین ماه ادامه دارد.

به گفته او؛ رها سازی مذکور در راستای تولید محصولات زراعی جو، گندم و گلرنگ در اراضی زیر دست سد درودزن است و با توجه به بازدیدهای کارشناسی و مصوبات کارگروه آب کشاورزی استان فارس صورت گرفت.

این مقام مسئول گفت: سهم شهرستان خرامه ۲۴ میلیون مترمکعب آب برای ۲۳ هزار هکتار بوده است و تا دوم فرودین ماه رهاسازی حق آبه این شهرستان پایان یافت.

دهقان پور با بیان اینکه حق آبه مربوط به اراضی کشاورزی شهرستان‌های زرقان و مرودشت هم اکنون در حال رهاسازی است، گفت: سهم شهرستان زرقان حدود ۳۰ میلیون مترمکعب برای اراضی زراعی در سطح ۲۴ هزار هکتار است.

او ابراز کرد: قریب به ۵۰ میلیون مترمکعب آب سد درود زن نیز در سطح ۳۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان مرودشت رهاسازی می‌شود.

دهقان پور گفت: با توجه به بارش‌های مناسب و میزان آب موجود در پشت سد درودزن، پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در این اراضی تولید شود که نقش بسزایی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاریخ و میزان رها سازی نوبت دوم آب سددرودزن بر اساس بازدیدهای مستمر و کارشناسی بعدی مشخص می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111090

مهمترین اخبار ایران و جهان: