نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 18:39

وزارت جهاد برای آب کشاورزی خوزستان فکر اساسی کنند

اهواز- معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: خوزستان در بحث آب کشاورزی مشکل جدی دارد و به همین دلیل وزارت و جهاد کشاورزی استان باید برای بهره‌وری آب فکر اساسی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی ظهر امروز جمعه در حاشیه دیدار سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با مردم دشت آزادگان در جمع خبرنگاران اظهار: خوزستان در بحث آب کشاورزی مشکل جدی دارد و به همین دلیل وزارت و جهاد کشاورزی استان باید برای بهره‌وری آب فکر اساسی کنند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: این منطقه درآمدی جز بخش کشاورزی ندارد، همچنین به دلیل اینکه سال گذشته کشت برنج انجام نشد، بنا بود مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای کمک به کشاورزان پرداخت شود که صورت نگرفت.

فتوحی عنوان کرد: نواقص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به هر نحوی شده با کمک وزارت نفت، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، وزارت و جهاد استان برطرف شود تا بتوان بهره‌وری را برای اقتصادی کردن تولید انجام داد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان اضافه کرد: این منطقه مزارع حاصلخیزی دارد که باید به آموزش و ترویج کشاورزی در این منطقه توجه بسیار ویژه ای شود تا از منابع آب و خاک به نحوه مطلوب استفاده بشود.

وی تصریح کرد: سعی بر این است که هر مصوبه‌ای را که به نفع مردم و کارساز باشد در جلسه‌ای که با وزرا خواهیم داشت، مطرح کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174302

مهمترین اخبار ایران و جهان: