نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 13:55

شرکت های دانش بنیان در دزفول مورد حمایت ویژه فرمانداری قرار دارند

دزفول- فرماندار ویژه دزفول گفت: تاکنون ۲ رویداد برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در فرمانداری دزفول برگزار شده و از این شرکت‌ها حمایت ویژه ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهمندپور صبح امروز شنبه در آئین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری که در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت دارد تا چنین همایش‌هایی که با حضور پژوهشگران شهرهای شمال خوزستان برگزار می‌شود، تداوم یابند.

وی، هفته پژوهش را فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های پژوهشی و علمی شمال خوزستان دانست و افزود: ظرفیت‌های خوبی در شمال خوزستان وجود دارد که در نمایشگاه هفته پژوهش گوشه‌ای از فعالیت‌های پژوهش محور منطقه در معرض بازدید قرار گرفته و این نمایشگاه ظرفیتی برای شناسایی و شناساندن این ظرفیت‌ها است.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به اهمیت جایگاه پژوهش در حوزه‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی، این مهم را مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: حمایت جدی و اصولی از شرکت‌های دانش بنیان در دزفول در دستور کار ما بوده و خواهد بود به طوری که در این راستا دو رویداد در فرمانداری برگزار شد و حمایت‌های جدی از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته تا از این ظرفیت‌ها به خوبی برای توسعه و پیشرفت شهرستان استفاده شود.

فرهمندپور خواستار این شد که خروجی و مصوبات این همایش در همایش‌های سال بعد نشان داده شود و پیشنهاد کرد تا دانش آموزان شمال خوزستان بر اساس یک برنامه زمان بندی شده از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه جندی شاپور دزفول بازدید کنند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های علمی متعدد در حوزه نونهالان و نوجوانان، گفت: ضروری است تا ارتباط این واحدهای پژوهشی با بازار کسب و کار برقرار شود.

فرهمندپور عنوان کرد: ۱۲ شهرداری در دزفول وجود دارد که تشنه هستند و در صورتی می‌توانند موفق باشند که کار پژوهشی انجام داده باشند؛ امسال باید از این فرصت‌های پژوهشی که در شهرستان وجود دارد نهایت بهره مندی صورت بگیرد.

به گزارش مهر، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری شهرستان‌های شمال خوزستان (دزفول، شوش و اندیمشک) در دانشگاه صنعتی جندی شاپور از امروز تا ۳۰ آذرماه برپا است.

این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر میزبان بازدید کنندگان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 915602

مهمترین اخبار ایران و جهان: