نیوز سیتی!
15 آذر 1401 - 22:05

قدرت ارتش ایران آمریکایی‌ها را بهت‌زده کرده است

جانشین قرارگاه منطقه غرب نزاجا با اشاره به قدرت ارتش جمهوری اسلامی گفت: تحلیلگران آمریکایی از قدرت ارتش ایران بهت زده هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، امیر کیومرث ماسوری، جانشین قرارگاه منطقه غرب نزاجا در آیین تودیع و معارفه فرماندهان ارتش استان زنجان اظهار داشت: ارتش قبب از انقلاب شکوهمند اسلامی همراه انقلابیون بود و همراهی ارتش با مردم سبب شد انقلاب ظرف به پیروزی برسد و این درحالی است که برای وقوع هر انقلابی که مشابه آن‌ها در کشورهای همجوار و آفریقایی رخ داد عدم همراهی ارتش باعث شد انقلاب‌ها پیروز نشود.

وی در ادامه به دوران بعد از انقلاب و جنگ با عراق اشاره کرد و افزود: در زمان حمله عراق به ایران تنها 30 درصد یگان‌های نظامی ما در پادگان‌ها بودند و درجه فرماندهان گردان‌ها ستوان یک بود و این در حالی بود که اصلاً افسر ارشد نداشتیم. با دو لشگر ، 53 روز جلوی عراق ایستادگی کردیم و با کمک بسیج و سپاه عراق را به عقب راندیم و اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان بیفتد.

 امیر ماسوری اضافه کرد: خدمات ارتش و سایر نیروهای مسلح، سپاه و مرزبانی برقراری امنیت داخلی است و اگر تلاش غیور مردان نیروهای مسلح نبود کشور به ثبات و امنیت نمی‌رسید. نیروهای مسلح ما که در مرزها مستقر هستند امنیت داخلی کشور را برقرار کرده‌اند.

جانشین قرارگاه منطقه غرب نزاجا با توجه به ناامنی‌های موجود در کشورهای همجوار گفت: با برقراری امنیت در کشور است که مسئولان ما در جوامع بین المللی می‌توانند با قدرت صحبت و از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش‌های مختلف و متعدد نیروهای مسلح، بیان کرد: ارمغان این رزمایش‌ها ایجاد صلح و امنیت برای کشور و مشتی بر دهان دشمنان است که فکر تجاوز به ایران اسلامی را دارند.

امیر ماسوری به رزمایش شهریور ماه سال‌جاری که به محوریت قرارگاه غرب برگزار شد اشاره و تصریح کرد: تحلیگران نظامی آمریکا در 17 بند این رزمایش را تحلیل و تاکید کردند که ارتش ایران ارتشی نیست که ما در فکر تجاوز به کشور آن‌ها باشیم. در واقع قدرت ارتش جمهوری اسلامی ، آن‌ها را بهت زده کرده است.

وی عنوان کرد: در این رزمایش از موشکی استفاده کردیم که هوشمند، با برد بلند و بسیار دقیق بود و به طور کامل بر روی هدف پیاده شد و بالگردهای هوانیروز نیز در شب پرواز و اقدام به تیراندازی کردند.

جانشین قرارگاه منطقه غرب نزاجا تصریح کرد: تنها چهار کشور در دنیا از این تکنولوژی برخوردار هستند که ایران یکی از این کشورها است و حتی روسیه که ابرقدرت نیز محسوب می شود، این فناوری را ندارد و این فناوری به دست جوانان کشور تولید شده است.

این مسئول تاکید کرد: ارتش علاوه بر حوزه دفاعی در همه وقایع و حتی حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله نخستین یگانی است که وارد عمل می‌شود، چراکه ارتش فدای ملت است و ارتشیان از بطن این ملت هستند.

محسن افشارچی استاندار زنجان در این برنامه اظهار داشت: ارتش مفهومی از عشق و ارادت به مردم را در کنار سلحشوری‌ها به مجموعه نظامی کشور اضافه کرده است.

وی بیان کرد: نقشی ارتش زنجان علاوه بر حوزه‌های دفاعی کمک به گشایش معبر پادگان در شهر زنجان بود که اقدامی مهم محسوب می‌شود که در استان ماندگار و بی‌نظیر خواهد بود و اگر کمک فرمانده تیپ نبود این امر مهم به وقوع نمی‌پیوست.

استاندار زنجان بیان کرد: این اقدام یک حرکت ماندگار است و جای قدردانی دارد و این امر نشان داد که ارتش همواره در کنار مردم و مسئولان بوده و باید از این ظرفیت بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 899890

مهمترین اخبار ایران و جهان: