نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 20:51

نقشه عملیاتی فعالیت‌های خیرین سلامت تدوین شود

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هر استان نقشه جامع نیازهای حوزه سلامت در بخش‌های مختلف خود را تهیه کند و این نقشه را بر اساس اولویت‌های هر استان در اختیار خیرین قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده در نشست هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان ادارات سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت کلان منطقه ۵ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: باید در حوزه سلامت به سمت ردیف اعتباری چهارمی رفته شود و آن خیرین است.

وی با تأکید بر طراحی نقشه عملیاتی جامع برای خیرین حوزه سلامت در استان‌ها تصریح کرد: لزوم ریل‌گذاری و فرهنگ‌سازی برای ورود بیشتر خیرین به حوزه سلامت است.

دکتر ملکی زاده اضافه کرد: حضور خیرین در مسجد سازی و نوسازی مدارس به یک بلوغی رسیده است و باید هدایت و ریل‌گذاری برای ورود این عزیزان به حوزه سلامت نیز مد نظر قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص حضور بیشتر خیرین در حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: مسیر، فرایند، ریل‌گذاری و بستر برای ورود خیرین در حوزه سلامت فراهم شود.

وی بابیان اینکه سند چشم‌انداز برای خیرین حوزه سلامت در هر دانشگاه تهیه شود افزود: نگاه فرهنگی خیرین را به سمت حوزه سلامت سوق دهیم.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با تأکید بر نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در اقناع افکار عمومی و جلب مشارکت مردم گفت: در بخش‌هایی که مربوط به فرهنگ جامعه است، سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند «تغییر رفتار» ایجاد کنند.

دکتر محسن صحرانورد اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی کمکی حوزه سلامت هستند و انتظار هست در فرهنگ‌سازی سلامت بیشترین مشارکت و کمک را داشته باشند.

اجلاس مدیران و کارشناسان حوزه خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد کلان منطقه ۵ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925446

مهمترین اخبار ایران و جهان: