نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 20:50

استفاده از تمام ظرفیت‌های کرمانشاه برای پیشرفت و توسعه اقتصادی

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تمام مسئولان باید برای بهبود شرایط استان گام بردارند بر استفاده از تمام ظرفیت‌های کرمانشاه برای پیشرفت و توسعه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه استاندار کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل ستادی و استانی برگزار شد، اظهار کرد: به منظور رشد و توسعه استان کرمانشاه یک مسابقه برای تلاش و امید نیاز است که با همکاری همه جانبه محقق خواهد شد.

وی افزود: برای ساخت کرمانشاهی آباد و آبرومند و ادای دین خود به این آب و خاک تلاش کرده و برای رشد و بالندگی آن قدم برداریم که از امروز در این جایگاه بن عنوان سرباز انقلاب و خدمت گذار مردم از تلاشی فروگذاری نخواهم داشت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه امکان و فرصت‌های بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: پیش از انقلاب تاکنون این فرصت‌ها در استان بوده و انقلاب اسلامی دریچه‌ای بزرگ به روی ما باز کرد تا با استفاده از این ظرفیت‌ها رشد و تعالی را رقم بزنیم.

صحرایی خاطر نشان کرد: فرهنگ کار و تلاش، امیدواری و خیرخواهی باید بیش از پیش در این استان گسترش یابد که این امر مستلزم ایفای نقش تمام مسئولان بوده و در همین جهت به منظور تبدیل کرمانشاه به سینه ستبر و چهره زیبا دست همکاری به سوی تمام مسئولان دراز خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال همواره مسئله مهم و مورد تاکید رئیس جمهور برای استان کرمانشاه است، گفت: تمام آنچه که تاکنون انجام شده برای پیشرفت استان کرمانشاه بوده و از این پس نیز باید از اقدامات ضروری برای پیشرفت استان کرمانشاه آغاز شود که در این مسیر به همراه نمایندگان استان کرمانشاه اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه با ارائه برنامه‌های خود در مقام مدیریتی، عنوان کرد: مسکن همواره جز صنایع پیشران و اشتغال زا است که می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند.

صحرایی اشاره کرد: استان کرمانشاه در زمینه کشاورزی ظرفیت مطلوبی داشته و با وجود کمبود بارش‌ها همچنان ۲ برابر میانگین بارش کشور بارندگی دارد که مجموعه زمین‌های کشاورزی، باغداری، دامداری و … را باید برای تولید ثروت و رفاه به کار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های راکد در استان کرمانشاه باید فعال شوند، تاکید کرد: قسمت بزرگی از کارگاه‌ها در این استان در حالت رکود بوده که برای راه اندازی مجدد آنها از نمایندگان مطالبه جدی داشته و نیز برای ظرفیت‌های نهفته صنایع تبدیلی استان تلاش‌های جدیدتری صورت خواهیم داد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به صورت چهارفصل توریست پذیر است، بیان کرد: استان کرمانشاه استانی چهار اقلیم با آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری است و به دلیل گذرگاه بودن مسیر کربلا ظرفیت‌های توریستی قابل توجهی داشته که با تأمین زیرساخت‌های لازم در گام بعدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

صحرایی ادامه داد: فرصت استفاده از ظرفیت‌های همجواری با کشور دوست برای کرمانشاه مانند دریای خزر برای مازندران و گیلان است

وی در پایان با تقاضا برای همکاری برای سربلندی کرمانشاه و آبرومندی آن، گفت: مهمترین سرمایه کرمانشاه نیروی انسانی و پرتلاش آن است که طبق بیانات مقام معظم رهبری امید دهی به جوانان باید مهمترین اقدام ما باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 927190

مهمترین اخبار ایران و جهان: