نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 21:32

کنگره ۳۴۰۰ شهید اردبیل برکات معنوی به همراه دارد

اردبیل- فرماندار اردبیل گفت: برگزاری شایسته کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل برکات معنوی برای دارالارشاد اردبیل به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام اردبیل اظهار کرد: در حالی که هشت ماه به برگزاری این کنگره باقی مانده، باید برنامه‌ریزی‌ها و جهت‌گیری‌ها به سمتی باشد تا با فضاسازی مناسب پایتخت حسینی اردبیل آماده برگزاری این رویداد معنوی باشد.

وی تصریح کرد: با اقداماتی که کارگروه‌های تخصصی برای برگزاری با شکوه این کنگره انجام می‌دهد، قطعاً در تابستان سال آینده شاهد برگزاری یکی از کنگره‌های موفق و ماندگار شهدا در کشور خواهیم بود که در این زمینه ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده از سوی گروه‌های مختلف می‌تواند در کنار رفع مشکلات، به توانمندسازی‌ها کمک کند.

فرماندار اردبیل ضرورت طراحی المان، تندیس و تأمین اعتبار مورد نظر برای برگزاری این کنگره را یادآور شد و گفت: باید ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و معنوی این استان برای طراحی نمادها و نشانه‌های کنگره مورد توجه قرار گیرد تا با بهره‌گیری از توان هنرمندان مجرب و کاربلد بتوان در این زمینه اقدامات مؤثری را انجام داد.

اعتماد اعجازی افزود: باید در هشت ماه باقیمانده زمان‌بندی و روزشماری برای برگزاری جلسات، انجام طرح‌ها و برپایی نشست‌های مختلف را مورد رصد و پایش قرار داده و زمینه خوبی را برای برگزاری این کنگره فراهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در هر کارگروهی شایسته است از توان نخبگان در حوزه‌های مختلف استفاده شود تا هر چه بهتر این کنگره به تناسب قابلیت‌های استان برگزار و ارزیابی‌ها نیز به دقت انجام شود.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: شایسته است از تجربیات سازنده سایر استان‌ها نیز در برگزاری کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل استفاده شود تا ما بتوانیم به شکل جامع و کامل یک رویداد با ارزش و معنوی را در آستانه ماه محرم در سال آینده برگزار کرده و در خاطره‌ها ماندگار کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907090

مهمترین اخبار ایران و جهان: