نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 14:52

نیاز به جهاد تبیین در تمام حوزه‌ها احساس می‌شود

دامغان- امام جمعه دامغان با بیان اینکه نیاز به جهاد تبیین در تمام حوزه‌ها احساس می‌شود، گفت: امروز هیئت‌ها و فعالان مذهبی ما در راستای جهاد تبیین نقش آفرینی ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن اشاره به مراسم قدردانی از هیئت‌های مذهبی و موکب داران فعال در اربعین سال جاری بیان کرد: یکی از خصلت های اربعین حسینی وحدت و انسجام زیر پرچم اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه جان مایه کلام اربعین نیز حضور مردمی و جهاد گونه موکب‌ها و دلدادگان حسین (ع) است، تاکید داشت: ما از نزدیک شاهد فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها در عراق و دلدادگان حسینی در دامغان بودیم و لذا این روحیه از خود گذشتگی و فداکاری، خدمت و در صحنه بودن را در جای دیگری نمی‌توان یافت.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی و موکب داران علی رغم تمام سختی‌ها و دشواری‌ها، گرمای هوا و شرایط حاکم بر کشور عراق، فداکاری را به منصه ظهور رساندند، گفت: این از عشق مردم دامغان به اهل بیت (ع) نشئات می‌گیرد.

رستمیان با بیان اینکه امیدواریم که همیشه این خدمت‌رسانی ادامه داشته باشد، بیان کرد: کسانی که مسئولیت دارند باید بدانند آنچه اهمیت دارد این است که خادمان اربعین و هیئت‌ها و موکب‌ها مرد میدان هستند و آنجا که کشورمان نیازمند حضور در صحنه هستند، همین گروه‌های مردمی پیشگام می‌شوند.

وی با بیان اینکه سر سفره امام حسین (ع) خیلی‌ها می‌نشینند اما کسی که خدمت می‌کند و در صحنه حضور دارد موکب داران و فعالان هیئت‌های مذهبی هستند که اربعین را برپا کردند لذا باید قدردان این افراد باشیم، افزود: تجلیل در واقع نوعی قدرشناسی از زحمات موکب داران است که در اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه هم خواهران و هم برادران ما نشان دادند که اهل در میدان بودن هستند، گفت: امروز نیز بعد از جریانات اخیر در کشور، نیاز به حضور این افراد در میدان جهاد تبیین داریم تا با همان توان جهادی شان در صحنه حاضر باشند.

رستمیان با بیان اینکه امروز نیاز به تبیین را با تمام وجود احساس می‌کنیم، گفت: امیدواریم که فعالان فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، موکب داران و هر کسی که هیئتی دارد و می‌تواند جمعیتی را به عنوان مخاطب خود به خصوص در ایام فاطمیه، نهم دی، شهادت شهید سلیمانی و فخری زاده و … گردهم جمع مند، باید در راستای جهاد تبیین کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922390

مهمترین اخبار ایران و جهان: