نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 16:20

مجوز فعالیت ۱۶ تشکل مردم‌نهاد در خراسان‌شمالی صادر شد

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت: مجوز فعالیت ۱۶ تشکل مردم‌نهاد استان در حوزه‌های مختلف از ابتدای سال صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز حمیدرضا خاکشور، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی در شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان، اظهار کرد: مجوز فعالیت ۱۶ تشکل مردم نهاد استان در حوزه‌های مختلف از ابتدای سال صادر شده است.

وی گفت: این درحالی است که سال گذشته تنها ۱۰ مجوز برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد صادر شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی افزود: مجوزهای صادر شده امسال برای سمن‌ها بیشتر در حوزه‌های ازدواج، جوانان، جلوگیری از خشونت‌های خانوادگی، عفاف و حجاب و در زمینه سلامت بوده است.

خاکشور با اشاره به جذب ۵۰۳ میلیون تومان اعتبار در سال گذشته برای سمن‌های خراسان‌شمالی، ادامه داد: هم اکنون حدود ۲۵۰ سازمان مردم نهاد در استان فعالیت می‌کنند که در سال‌جاری ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و حمایت از آنها به وزارت کشور پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی فعالیت سمن ‌ها در دستور کار برنامه‌های دولت است، خاطرنشان کرد: توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و واگذاری امور به آنها از برنامه‌هایی است که دولت به دنبال آن است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی تصریح کرد: با این وجود ارتقای کیفی فعالیت این نهادها و حرکت به سمت اعتماد اجتماعی باید همواره در دستورکار سمن ها قرار گیرد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 922790

مهمترین اخبار ایران و جهان: