نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 18:24

۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به خراسان رضوی اختصاص یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ در بخشهای تسهیلات تعاون، بنیاد برکت و بنیاد علوی، بنیاد شهید و بسیج سازندگی به این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد امین بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد با بیان اینکه ۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ در بخشهای تسهیلات تعاون، بنیاد برکت و بنیاد علوی، بنیاد شهید و بسیج سازندگی به این استان اختصاص یافت، اظهار کرد:  از این میزان پنج هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات مشاغل خانگی، هشت هزار میلیارد ریال بخش تعاون، ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات بسیج سازندگی و بنیاد شهید و بقیه تسهیلات بنیاد برکت و بنیاد علوی تشکیل می دهد.

وی اعلام کرد: در آینده نزدیک تخصیص این مبلغ طبق مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی به تفکیک هر شهرستان استان آغاز می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: علاوه بر این میزان یک هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در سطح این استان از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شده است که ۱۶ میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان گناباد بود.

وی خاطر نشان کرد: گناباد با برگزاری ۲۷ جلسه کارگروه اشتغال از ابتدای امسال تاکنون بیشترین تعداد این جلسات را در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی به خود اختصاص می دهد و این شهرستان در سطح بندی سامانه رصد رتبه دهم را کسب کرده است.

بابایی با اشاره به صدور ۹۷ درصدی مجوزهای مشاغل خانگی در شهرستان گناباد از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: این شهرستان به لحاظ صدور مجوزهای مشاغل خانگی جزو مناطق موفق در سطح استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

فرماندار گناباد نیز با بیان آنکه اشتغال و مسکن ۲ محور اساسی مورد توجه مسوولان این شهرستان اعم از اجرایی، فرمانداری و امام جمعه و نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی است، گفت: ۱۰۱ درصد از تعهد اشتغال گناباد در سامانه رصد از ابتدای امسال تاکنون محقق شده که این میزان تا پایان امسال با تلاش مسوولان مربوطه به ۱۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

رضا نصیری مشکلات ناشی از خشکسالی و وقوع حوادث مترقبه نظیر سیل طی سنوات اخیر در گناباد را یادآور شد و خواستار اهتمام بیشتر مسوولان مربوطه به افزایش پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال روستایی و روان سازی در پرداخت این تسهیلات شد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 923046

مهمترین اخبار ایران و جهان: