نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 15:58

کنترل روسیه بر یک روستای دیگر در خارکیف

روسیه در ادامه پیشروی در منطقه خارکیف اوکراین، از تسلط بر روستای تابائوکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه گزارش داد روستای تابائوکا Tabaevka در منطقه خارکیف را به کنترل درآورده است. 

طبق گزارش این وزارتخانه، در منطقه دونتسک، نیروهای روس شش حمله اوکراین را دفع کردند و تلفات نظامی اوکراین ۲۱۰ نفر بود. در محور کراسنی لیمان در منطقه لوهانسک هم تلفات اوکراین ۲۸۰ نظامی بود. نیروهای روسیه همچنین از هدف قرار دادن انبارهای موشک و توپخانه نیروهای مسلح اوکراین خبر دادند. 

اول بهمن هم وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور کنترل روستای Krokhmalne در منطقه خارکیف اوکراین را به دست گرفتند که بعد از بیانیه مشابه پنجشنبه قبل از آن درباره تحت کنترل درآوردن شهرکی به نام Vesele در منطقه دونتسک در شرق اوکراین اعلام شد. 

نیروهای روسیه مدت کوتاهی پس از حمله به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بخش‌هایی از منطقه خارکیف را به تصرف خود درآوردند و علیرغم از دست دادن بخش‌هایی از آن به تلاش‌ها برای تصرف این منطقه ادامه دادند. 

روسیه اخیراً فشارهای تهاجمی خود را اطراف شهرهای شرقی اوکراین مثل کوپیانسک، لیمان و آودیوکا افزایش داده است. نیروهای روسیه برای تصرف هاب منطقه‌ای کوپیانسک، یک تقاطع راه‌آهن مهم که قبل از جنگ جمعیتی حدود ۳۰ هزار نفر داشت، تلاش می‌کنند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653502

مهمترین اخبار ایران و جهان: