نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 16:00

طرح تل‌آویو برای تقسیم غزه به مناطقی تحت کنترل عشائر

کانال 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی، امروز سه‌شنبه، از طرح ارتش این رژیم برای مرحله بعد از جنگ غزه و تقسیم نوار غزه به مناطقی تحت کنترل عشایر محلی پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی قرار است در نشست امروز (۲ ژانویه) کابینه جنگ طرحی را در خصوص نوار غزه برای روز پس از جنگ ارائه کند تا این منطقه به بخش‌ها و ناحیه‌هایی تقسیم شود و هر یک از عشایر محلی کنترل یک بخش را به دست گیرند، مسؤولیت آنها توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه خواهد بود.

روزنامه العربی الجدید در این خصوص نوشت که این طرح در صورتی قابلیت اجرا را دارد که رژیم اسرائیل بتواند مقاومت غزه را در هم بشکند، اما مقاومت طی نزدیک سه ماه از جنگ ویرانگر غزه ثابت کرده که همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد و خسارات سنگینی به اشغالگران وارد می‌کند. در هم کوبیدن تل‌آویو با دست‌کم ۲۷ راکت در نخستین دقایق سال نو میلادی نیز گواه این امر است.
در حالی که ارتش اسرائیل ادعا کرده بود موفق شده، توانمندی‌های موشکی حماس را «به میزان ۸۰ درصد» نابود کند، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند «درهم‌کوبیده شدن تل‌آویو» در نخستین شب سال نوی میلادی، ثابت کرد حماس سیستم فرماندهی و کنترل خود را همچنان حفظ کرده است. 

تحلیلگر وبگاه واللا نیز در این خصوص در تحلیلی نوشت که حملات مقاومت به تل‌آویو تنها چند ساعت پس از ادعای ارتش به تضعیف حماس، زنگ هشداری برای کسانی است که بسیار از روز بعد از جنگ سخن می‌گویند و شتاب‌زده از باورشان به امکان برون‌رفت از این بحران حرف می‌زنند. 

با این وجود، کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که نوار غزه بر اساس طرح ارائه شده از سوی ارتش به تیپ‌هایی تقسیم می‌شود تا هر گروه کنترل منطقه‌ای مشخص را بدست گیرد و کمک‌های بشردوستانه ورودی از مصر و اسرائیل را توزیع کند. این عشائر و قبایل برای مدتی موقت (بدون تعیین سقف زمانی)، امور مدنی در غزه را مدیریت خواهند کرد.

این کانال تلویزیونی در ادامه اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در خصوص گزینه واگذاری نوار غزه به تشکیلات خودگردان را یادآوری کرد که گفته بود تا وقتی تشکیلات خودگردان فلسطینی شاهد تغییرات بنیادین نباشد، صحبت از واگذاری مسئولیت اداره غزه به آن بی‌معناست. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624390

مهمترین اخبار ایران و جهان: