نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 09:13

معدوم‌سازی یک تن فیله مرغ غیربهداشتی در شهرضا

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا از کشف و معدوم‌سازی هزار و 300 کیلوگرم شینسل و فیله مرغ گرم غیربهداشتی در بازرسی از یک دستگاه خودرو یخچال‌دار خبر داد.

حمید رئیس‌زاده، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: در راستای تشدید نظارت بر حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی، بازرسان شبکه دامپزشکی این شهرستان با همکاری ماموران ایست و بازرسی شهید امامی، یک دستگاه خودرو یخچال‌دار حاوی محموله شینسل و فیله مرغ بدون مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای از دامپزشکی را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل هزار و ۳۰۰ کیلوگرم شینسل و فیله مرغ گرم بود که نسبت به نمونه‌گیری و آزمایشات لازم اقدام شد و به دلیل عدم قابلیت مصرف انسانی پس از اخذ دستور دادستان شهرضا محموله فوق معدوم شد.

رئیس‌زاده تصریح کرد: محموله‌های بسته‌بندی شده به دلیل عدم رعایت اصول و ضوابط بهداشتی، عدم رعایت زنجیره سرد و عدم انطباق نتایج آزمایشگاهی، از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا با بیان اینکه برای سلامت و امنیت غذایی جامعه، نظارت و بازرسی توسط شبکه دامپزشکی به صورت مستمر در حال انجام است، ادامه داد: یکی از رسالت‌های سازمان دامپزشکی، برخورد قانونی با متخلفان حمل غیرمجاز و غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی است.

وی با تأکید بر اینکه با قانون شکنان و متخلفان که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع صورت می‌گیرد، گفت: از همشهریان درخواست می‌شود هرگونه تخلف بهداشتی در تولید و توزیع فرآوردهای خام دامی را به شبکه دامپزشکی و سامانه ۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666590

مهمترین اخبار ایران و جهان: