نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 20:14

قابلیت‌های تبلیغاتی دستگاه‌ها برای نامزدهای انتخابات رایگان است

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تقریباً تمام قابلیت‌های تبلیغاتی دستگاه‌های اجرایی این استان برای نامزدهای انتخاباتی رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عصر امروز در همایش ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان سمنان اظهار کرد: عمل به قانون و بهره‌گیری درست از ظرفیت‌های تبلیغاتی دستگاه‌های اجرایی لازمه فعالیت صحیح نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: ماده ۸۱ قانون انتخابات یکی از ابتکارات قانونی است و تا ۱۱ بهمن‌ماه، ۶۶۱ ظرفیت تبلیغاتی دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده و می‌توان گفت، تقریباً تمام قابلیت‌های تبلیغاتی دستگاه‌ها برای نامزدهای انتخاباتی رایگان خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در نظرگیری چهار کانال تلویزیونی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و نیز فراهم شدن امکانات تبلیغات مجازی را دیگر فرصت‌های قانونی جدید عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حسنعلی عربی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان نیز با تأکید بر قانون‌مداری نامزدهای انتخاباتی گفت: بر اساس تبصره یک و دو ماده ۷۷ قانون انتخابات، مسؤولیت اجرا یا اجرا نشدن قانون در ستاد انتخابات برعهده نامزدهای انتخاباتی است.

وی بیان کرد: مسؤولیت هرگونه اقدام غیرقانونی همچون وعده‌های توخالی، تهمت و افترا نیز مستقیماً برعهده نامزد انتخاباتی قرار دارد.

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز برگزاری این همایش را در راستای عمل به دغدغه‌های نظام و رهبری دانست و گفت: علاوه بر دیگر شیوه‌های تبلیغاتی، فضای مجازی نیز بستر مناسبی برای تبلیغات سالم نامزدهای انتخاباتی فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز زمان فعالیت تبلیغات انتخاباتی مشخص است و نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده بر مدار قوانین و مقررات قبل از آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی، موجبات افزایش زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم آورند و از بروز رفتارهای غیرقانونی پرهیز کنند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665590

مهمترین اخبار ایران و جهان: