نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 19:49

وزیر دفاع آمریکا از بیمارستان دستور حملات در یمن را صادر کرد

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد وزیر دفاع آمریکا از بیمارستان دستور انجام حملات هوایی به یمن را صادر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا شب گذشته از روی تخت بیمارستان دستور حمله به ده‌ها مرکز مرتبط با انصارالله یمن را صادر کرد.

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش داد آستین به سنت‌کام دستور انجام این حملات را صادر کرد و بعد از انجام حمله نیز با شورای امنیت ملی کاخ سفید، رئیس ستاد مشترک ارتش و فرمانده سنت‌کام گفت‌وگو کرد.

لوید آستین روز ۱ ژانویه در ارتباط با عوارض جراحی سرطان پروستات در بیمارستان بستری شد. او بستری شدنش در بیمارستان را به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره اطلاع نداد.

وزارت دفاع آمریکا اولین بار جمعه هفته گذشته به بیماری آستین اشاره کرد. سخنگوی وزارت دفاع در آن زمان مدعی شد که او وظایفش را از سر گرفه است. با وجود این، چند روز بعدتر معلوم شد که آستین هنوز در «مرکز پزشکی والتر رید» بستری است و به صورت دورکاری وظایفش را انجام می‌دهد.

مقام‌های بیمارستان گفته‌اند که وزیر دفاع آمریکا روز ۲۲ دسامبر تحت «روند حراجی تهاجمی» قرار گرفته اما روز ۱ ژانویه برای درمان عفونت ادراری مجدداً به بیمارستان منتقل شده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه درپاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه بایدن چه زمانی از بستری شدن آستین مطلع شده گفت: «این موضوع امروز به اطلاع رئیس‌جمهور رسید.»

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند.

در پی این حمله گروههای فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی فلسطین و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ ضمن حمایت از مردم یمن، حمله موشکی را محکوم کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635390

مهمترین اخبار ایران و جهان: