نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 06:50

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در گلستان

استاندار گلستان گفت: میانگین نرخ مشارکت اقتصادی گلستان از ۳۷ درصد به بیش از ۴۰ درصد رسیده‌ و نرخ بیکاری استان هم رو به بهبود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و آیین تجلیل از اصحاب رسانه در دومین سفر رئیس‌جمهور در سالن شهیدرجایی استانداری با حضور معاونین استاندار اظهارکرد: همراهی رسانه‌ها و خبرنگاران در سفر اول و به ویژه سفر دوم رئیس‌جمهور در کنار استقبال مردم گلستان از رئیس‌جمهور شایسته تقدیر است و خبرنگاران گلستانی در هر شرایطی وقت‌شناسی و دشمن‌شناسی خود را نشان دادند.

استاندار گلستان تصریح کرد: دست تک‌تک اصحاب رسانه و خبرنگاران را می‌بوسم که در تاب و تلاطم، همیشه سرآمد بودند و این بصیرت، دشمن‌شناسی و وقت‌شناسی آنها در اغتشاشات سال گذشته به کشور ثابت شد و استان گلستان کمترین حاشیه و مشکل را در این مقطع داشت.

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، اضافه کرد: براساس آمار مرکز ایران، اقدامات خوبی در شاخص‌های مختلف رشد و توسعه استان با مدیریت مبتنی بر نتایج انجام شده‌است، به طور مثال در حوزه اقتصادی، رشد اقتصادی استان از منفی پنج درصد در دولت قبل به مثبت سه در دولت سیزدهم رسیده‌است و بیش از هشت درصد در حوزه اقتصاد رشد و ارتقاء داشتیم.

وی ادامه داد: نکته مهم در این رشد اقتصادی، رشد متوازن در همه حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و معدن بوده که در کنار دو استان قم و سمنان، گلستان جزو سه استان برتر کشور شناخته شده است.

* افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در گلستان

زنگانه گفت: میانگین نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۳۷ درصد به بیش از ۴۰ درصد رسیده‌است و نرخ بیکاری ما هم رو به بهبود است.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال استان در گلستان در سال گذشته بیش از ۱۲۰ درصد محقق شده‌است و همین اتفاق در سال جاری نیز به همین شکل در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز تعهد اشتغال ما بیش از آن چه که تعیین شده محقق شده‌است.

استاندار گلستان با بیان اینکه منابع و اعتبارات استان در دولت سیزدهم عادلانه توزیع می‌شود، ابرازکرد: با تحلیل و بررسی‌های انجام شده، در دولت قبل اعتبارات و منابع استان در شهرها و مناطق کمترتوسعه‌یافته تقریباً هیچ بوده و تلاش ما در دولت سیزدهم این است که منابع و اعتبارات عادلانه در کل استان توزیع شود و اعتقاد ما این است که تمرکززدایی در حوزه تسهیلات باعث سلامت توزیع اعتبارات و حذف رانت خواهد شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663602

مهمترین اخبار ایران و جهان: